Quote from Bjarne Lewin on 10 March 2008, 12:10NÄ JUST DET!
NÄ JUST DET!
Quote from Funbeat user on 10 March 2008, 12:41Jag förstår inte riktigt vad jag har sagt som får någon att tro att jag vill att man skall tycka att min hund är gullig eller att jag vill att ni skall hälsa på henne. DET VILL JAG INTE!
Jag vill att ni behandlar henne precis som hon behandlar er, dvs ig
Jag förstår inte riktigt vad jag har sagt som får någon att tro att jag vill att man skall tycka att min hund är gullig eller att jag vill att ni skall hälsa på henne. DET VILL JAG INTE!
Jag vill att ni behandlar henne precis som hon behandlar er, dvs ig
Quote from Funbeat user on 10 March 2008, 12:44Det finns inte bara lagar att följa för hundägare (och alla andra). Det finns också lokala ordningsföreskrifter. Varje kommun har egna sådana, och de är relativt lika överallt, men det finns vissa variationer. Gemensamt för tror jag alla jag har läst (var
Det finns inte bara lagar att följa för hundägare (och alla andra). Det finns också lokala ordningsföreskrifter. Varje kommun har egna sådana, och de är relativt lika överallt, men det finns vissa variationer. Gemensamt för tror jag alla jag har läst (var
Quote from Funbeat user on 10 March 2008, 12:47AVA, mot såna som du biter nog bara polisanmälan/böter.
AVA, mot såna som du biter nog bara polisanmälan/böter.
Quote from Funbeat user on 10 March 2008, 12:55Sven, jag kan lokala ordningsstadgan i den kommun där jag bor - har läst den (även de delar som inte rör husdjur) mer än en gång. Den är betydligt mer tillåtande än de lokala ordningsstadgor som man tydligen har i Stockholms-området och (vad gäller hund)
Sven, jag kan lokala ordningsstadgan i den kommun där jag bor - har läst den (även de delar som inte rör husdjur) mer än en gång. Den är betydligt mer tillåtande än de lokala ordningsstadgor som man tydligen har i Stockholms-området och (vad gäller hund)
Quote from Funbeat user on 10 March 2008, 13:03AVA, du har svårt att föra generella diskussioner ser jag. Utgå inte från dig och din hund hela tiden, så får du perspektiv på denna diskussionen.
AVA, du har svårt att föra generella diskussioner ser jag. Utgå inte från dig och din hund hela tiden, så får du perspektiv på denna diskussionen.
Quote from Funbeat user on 10 March 2008, 13:12Sven - Snyggt perspektiv du har när du preciserar vem som skulle må bäst av polisanmälan/böter. (#)
Sven - Snyggt perspektiv du har när du preciserar vem som skulle må bäst av polisanmälan/böter. (#)
Quote from Funbeat user on 10 March 2008, 13:30I min kommun (Upplands Väsby) gäller följande
Ansvar för hundar
Har du ansvar för hund då gäller följande:Hundar ska vara kopplade hela året. Gäller på offentlig plats men inte i inhägnad hundrastgård.
Under löptid ska tikar vara kopplade. Gäller i he
I min kommun (Upplands Väsby) gäller följande
Ansvar för hundar
Har du ansvar för hund då gäller följande:
Hundar ska vara kopplade hela året. Gäller på offentlig plats men inte i inhägnad hundrastgård.
Under löptid ska tikar vara kopplade. Gäller i he
Quote from Jan Lundquist on 10 March 2008, 13:44Ungefär samma regler gäller i min kommun och det är bra tycker jag och jag tycker för det mesta folk har bra ordning på sina hundar, det är bara snuskpellarna som inte plockar upp efter sina (t-)
Ungefär samma regler gäller i min kommun och det är bra tycker jag och jag tycker för det mesta folk har bra ordning på sina hundar, det är bara snuskpellarna som inte plockar upp efter sina (t-)
Quote from Funbeat user on 10 March 2008, 14:15Andreas, hur menar du "mår bäst"? Jag sa väl snarare tvärtom? Ava talar väl uppenbart ur i huvudsak egocentrisk synvinkel, medan i alla fall jag utgår från de allmänna bestämmelserna (av olika slag, i olika kommuner). Att Ava diskuterar utifrån sin hundli
Andreas, hur menar du "mår bäst"? Jag sa väl snarare tvärtom? Ava talar väl uppenbart ur i huvudsak egocentrisk synvinkel, medan i alla fall jag utgår från de allmänna bestämmelserna (av olika slag, i olika kommuner). Att Ava diskuterar utifrån sin hundli