Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHund i spåret
You need to log in to create posts and topics.

Vad är det som behöver läras? Detta är ju självklarheter. I alla fall för de flesta, undantaget vissa hundägare som vägrar inse att andra kanske inte tycker att hundar är lika gulliga.

Du skriver altså detta utan att ha ngn kunskap om hundar!

Citat Rasmus "Det är nämligen totalt omöjligt att garantera. En hund kan få en knäpp, och då har ägaren ingen kontroll, hur mycket de än inbillar sig det."slut citat.

Rasmus är per min definition ett hundtroll. Mycket snack och liten verkstad.

AVA: Har en kompis som har astmaallergi. Om en snäll hund kommer fram och hälsar finns det en stor risk för att det slutar med en ambulanstransport till akuten pga akut andnöd. Argumentet som hundägare kör med att hunden bara vill hälsa, att den är så snä

Oavsett om det Rasmus säger eller inte spelar ingen roll. Hundar ska vara kopplade i motionsspår. Som löpare vet man ju inte om hundägaren har pli på sin hund eller inte.

Att en hund kan få en knäpp är 100% säkert. Det kan ingen argumentera mot. Om man ändå gör det så har man inte tänkt igenom vad det betyder. Däremot är sannolikheten för att det ska inträffa ganska låg.

Jag är ingen hundälskare och är jättedålig på att "läsa" hundar. Då jag är rädd för hundar reagerar jag oftast inte rätt och jag är medveten om att jag då kan trigga olika reaktioner ifrån hunden. Men trots detta så tycker jag inte att det är mitt ansvar

Tycker att lagen är ganska glasklar.

1 § Hundar och katter skall hållas under sådan tillsyn som med hänsyn till deras natur och övriga omständigheter behövs för att förebygga att de orsakar skador eller avsevärda olägenheter.

Nu har ju tydligen lagen bl

Jo men nu börjar ju diskussionen vridas åt ett annat håll. I stället för att alla hundar alltid ska hållas kopplade, vilket uppenbart inte hjälper mot alla problem heller. För visst finns det problem också. Vad skulle kunna hjälpa, vilka förslag finns? Va

den får va hur snäll som helst. är man allergisk hjälper det inte!!!!!