Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHundar utan koppel
You need to log in to create posts and topics.

I princip innebär det koppeltvång - ja
absolut koppeltvång - nej
Hur ska du kunna bevisa att hundägaren inte har full kontroll på sin hund (om den nu inte redan hänger i hasorna på ett rådjur)?

Och hur kan en hundägare garantera att den okopplade men snällt brevidgående hunden inte hänger i hasorna på ett rådjur om 30 sekunder?

Mitt ex har två hundar. Den ena sätter av efter harar och rådjur i typ 10 meter, tills den upptäcker att det faktiskt är vilt den börjat följa, och tvärvänder och kommer tillbaks med svansen mellan benen. Skulle nog klassa det som ett OK fall att ha utan

Och ser ni den här, så rping i en viiid båge runt honom! 😉

BILD:newmedia.funnyjunk.com/pictures/killer_dog.jpg

Rolle, jag kunde faktiskt det med min långhåriga Collie.
Han såg det snarare som sin uppgift att hålla koll på mig så att inte jag sprang iväg från honom.

Misstänker att de flesta vallhundar beter sig likadant.

Looks lika a mean cat..;)

Med ett förvånat "faktiskt" och ett osäkert "misstänker" känns det inte som att det skulle hålla i en domstol.

Varför ska det hålla i domstol Rolle?

"Han har aldrig gjort så förut" lär också vara ett vanligt förekommande men ack så tunt argument för sin oskuld.

Till alla hundägare

Det är enkelt koppla hunddjävlarna. Är du ute med hund där du kan möta människor koppla den (oavsett vad lagen säger). Ska du ha hunden lös flytta till någon obebodd del av norrlands inland, bosätt dig tex inte i centrala Uppsala.