Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHundar utan koppel
You need to log in to create posts and topics.

Ääääter han tikar???

Eftersom Pinto ser ut att gilla allt som smakar fågel så ska jag passa mina kycklingben.

Ava,
iiiuuuu, nasty!

...eller... vem vet, Pinto kankse är en riktig loverboy...dog... ööö

😉

Det där med ...."gamla marathonlöpare"....Lät inge vidare.!!?!! Unga har väl mera mört kött att tugga på.;)

Bara jag som tyckte mördarvalparna var ursöta? Vad är det för små gynnare?

Och om inte vargwobbler kommer in som årets nyord i SAOL blir jag ledsen, så klockrent 😉

Jag har hört att från den 1mars så måste alla hundar vara kopplade, fast ska ju inte säga att det är så men det är vad dom säger iaf.

Som sagt: Olika regler i olika kommuner...

Det är ingen kommunal regel. Det gäller för alla överallt:
http://www.jagareforbundet.se/kronoberg/Default.asp?oewCmd=3&id=32712&archiveid=821

"16 § Under tiden den 1 mars–20 augusti skall hundar hållas under sådan tillsyn att de hindras från att springa lösa i marker där det finns vilt.

Under den övriga tiden av året skall hundar hållas under sådan tillsyn att de hindras från att driva eller

"skall hundar hållas under sådan tillsyn att de hindras från att springa lösa i marker där det finns vilt"

Det här innebär i princip koppeltvång. Dvs det är mycket få hundförare som har absolut lydnad på sin hund så att den inte drar iväg när ett rådjur