Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur fort springer man 5km?
You need to log in to create posts and topics.

När jag har sprungit vårruset så har jag valt klubbtröja, värmt upp väl innan och gjort fräckisen att krypa in längst fram i första ledet strax innan start. Det sätter lite press på loppet också, man vill ju inte släppa förbi dem som man trängt sig före..

Yay, jag skulle kunna kvala in som elit! Första gången nånsin tror jag!

Men Per, så lätt går det inte! I det här loppet skulle du dessutom behöva peruk och lite andra attribut för att kvala in! Vårruset är bara öppet för damer, tjejer, tanter, kvinnor, flickor...

Om du vill springa, så ställ dig i springa fort gruppen, annars får du bara FÖRSÖKA springa förbi barnvagnar och folk med stavar.. i alla fall så är det så här i uppsala.. Du behöver ju inte stå allra längst fram i den gruppen..

Man klättrar över staketet längst fram i springa fort gruppen, sen springer man, bara följa med strömmen. Då brukar det gå bra 🙂 Slog förra årets tid, är nu nere på 19min jippiii.

@Malin, dissa inte folk med branvagn... Jag (och en massa andra) fick duktigt med stryk av en snubbe med barnvagn under Stockholm Halvmarathon 2007. Han lyckades förvisso inte med utsatt mål (1:20) men kom imål på en klart respektabel tid på under 1:25...

Åh, jag skulle lätt springa med barnvagn om man fick personlig pepping! (L)

Tänk att ha frun i barnvagnen som påminner en om toasitsen läge under 21 km....

Har du inte lärt dig att använda den än?

"@Malin, dissa inte folk med branvagn... Jag (och en massa andra) fick duktigt med stryk av en snubbe med barnvagn under Stockholm Halvmarathon 2007. Han lyckades förvisso inte med utsatt mål (1:20) men kom imål på en klart respektabel tid på under 1:25..