Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur fort springer man 5km?
You need to log in to create posts and topics.

Är inte gåstavar otillåtna i vissa lopp?

Tråkigt att inställningen ska vara så, när det finns tydliga instruktioner om var man ska starta. Egoismen tenderar att gå före sådana regler. "Jag först" och "Alla andra kommer också att trängas" är ju inte riktigt koncept som fungerar i såna här sammanh

Av anledningar som nämns ovan avstår jag från lopp som Vårruset. Jag springer hellre ett mindre lopp eller någon liten runda hemmavid.

"Är inte gåstavar otillåtna i vissa lopp? "

Dom borde väl rimligtvis vara förbjudna i ALLA lopp ? (om det nu inte är ett specifikt Nordic Walking arrangemang eller nåt sånt)

Kopierat från Vårrueste hemsida:
"Har du med dig barnvagn så startar du i den sista startgruppen.
Använder du walking-stavar så måste du starta i sista startgruppen."

Tyvärr är det nog svårt att kontrollera vart alla dessa barnvagnar och gåstavar egentli

Egentligen borde det väl inte vara så svårt att kontrollera att det inte finns barnvagnar och gåstavar i fel grupper. Jag menar dom syns ju ialla fall. Men det kanske inte är tillräkligt många funktionärer för det.

Vårruset är väl snarare en social motionssammankomst än ett motionslopp. Som tidigare konstaterats råder total anarki i startgrupperna trots att flera skyltar påtalade att det absolut inte skulle starta några gående i de 4 första grupperna, och banan som

What!!!!!!! Bara 4.5 i gbg??
Helt makalöst!..Sånt blir jag sne på...

4,3.

4,8 i Stockholm