Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur hårt kan milen pressas?
You need to log in to create posts and topics.

Jag tror att det finns hopp för alla bara man kan vara skadefri och har lite jävlar anamma i sig. Att man ger sig ut på alla sina inplanerade pass vare sig det regnar, snöar eller är solsken. Har man viljan kommer man långt.
Sen måste man våga pressa lite

Själv så sprang jag milen på 57 förra året, sedan på springcross så noterade jag en tid på 49. två veckor senare så var tiden 46 och för någon vecka sedan 40:32! jag har ALDRIG gillat löpning tidigare men med variation så kan man pressa tiderna rejält!

Kul att det går så pass bra att pressa ner tiderna. Hur tränar ni som pressar tidena så pass snabbt?

Midnattsloppet brukar vara en riktigt dålig tävling för att göra PB. Mycket folk och trängsel i början m.m.

Fast för mig blev det PB på Midnattsloppet eftersom jag aldrig någonsin i hela mitt liv sprungit 1 mil. 65 min 24 sek och då började jag löpträna i mars i år. Drog på mig en stressfraktur (en lättare sådan) och fick hålla upp från löpningen i 3 veckor (kö

Då har du ju utvecklingspotential 😉

Absolut. 😀

Ibland tar jag på mig min kritiska kostym och är en glädjedödare. Jag tyckte Anders framgångssaga lät otroligt imponerande så jag kollade när och var han gjorde 40:32 på milen. Det enda jag hittade var en träning på 9.5km på tiden 40:32. OK, avrundar man

Men Leif, vi vill inte ha glädjedödare! Vi vill ha framgångssagor med lyckliga slut! 🙁

Avrundningar är en styggelse, jag råkade själv ut för nåt liknande häromdan, då "miltiden" på två olika rundor inte stämde. Några hundra meter gör kanske nån minut eller lite mer.

Jag försökte lura mig själv genom att lägga till den extra sträcka som be