Quote from Funbeat user on 18 August 2009, 20:42Jag pressade min miltid ganska mycket i början av löparkarriären och då körde jag bara MAX-pass då jag försökte slå mina rekord, oftast ett eller två varv på 2,5km-skogsslingan. Eller ett/två varv runt asfalts-4:an. Sen vilade jag 1-3 dagar och körde ett
Jag pressade min miltid ganska mycket i början av löparkarriären och då körde jag bara MAX-pass då jag försökte slå mina rekord, oftast ett eller två varv på 2,5km-skogsslingan. Eller ett/två varv runt asfalts-4:an. Sen vilade jag 1-3 dagar och körde ett
Quote from Funbeat user on 18 August 2009, 21:43...och med Markus recept kommer skadorna som ett brev på posten 🙂
Men håller din kropp kommer nog förbättringarna snabbt i början av din löparkarriär om du ökar från 3 till 8 mil i veckan och kör två maxkörningar i veckan.
Jag har två ord som är magi
...och med Markus recept kommer skadorna som ett brev på posten 🙂
Men håller din kropp kommer nog förbättringarna snabbt i början av din löparkarriär om du ökar från 3 till 8 mil i veckan och kör två maxkörningar i veckan.
Jag har två ord som är magi
Quote from Funbeat user on 18 August 2009, 21:55Visst har Lars rätt i sitt tillägg. Skaderisken ökar av hårdträning & ökad mängd, jämfört med att ligga still i mängd och ha joggpass som bas. Men nu var ju frågan hur man blir bättre, och då anser jag att skaderisk är något man får leva med. Men självkla
Visst har Lars rätt i sitt tillägg. Skaderisken ökar av hårdträning & ökad mängd, jämfört med att ligga still i mängd och ha joggpass som bas. Men nu var ju frågan hur man blir bättre, och då anser jag att skaderisk är något man får leva med. Men självkla
Quote from Funbeat user on 18 August 2009, 22:39Tror inte man behöver 8 mil i veckan för att komma till tider runt 35 min. Räcker nog med 4-5, om man tränar rätt.
Tror inte man behöver 8 mil i veckan för att komma till tider runt 35 min. Räcker nog med 4-5, om man tränar rätt.
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 07:40Och har talang. Och underförstått handlar det också om killar/män. Med mindre grad av talang kan det nog krävas lite mer än 4-5mil/v för att nå 35min på milen. Just 8mil var dock ingen specifik mängdnivå för att nå någon viss tid på milen, det var bara et
Och har talang. Och underförstått handlar det också om killar/män. Med mindre grad av talang kan det nog krävas lite mer än 4-5mil/v för att nå 35min på milen. Just 8mil var dock ingen specifik mängdnivå för att nå någon viss tid på milen, det var bara et
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 09:14I 20-30 årsåldern låg jag som mest på 40 km/vecka och gjorde milen under 37 på den träningen. Då vägde jag ändå 85 kg och tränade främst för att tävla på 400 m och i mångkamp, så jag hade nog varken talang eller fokus för långdistans.
Så utifrån egna e
I 20-30 årsåldern låg jag som mest på 40 km/vecka och gjorde milen under 37 på den träningen. Då vägde jag ändå 85 kg och tränade främst för att tävla på 400 m och i mångkamp, så jag hade nog varken talang eller fokus för långdistans.
Så utifrån egna e
Quote from Elias Engqvist on 19 August 2009, 09:37Underförstått är också att man är i 20-30-årsåldern...
Underförstått är också att man är i 20-30-årsåldern...
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 09:55Christer, är inte alla det i sinnet 😉
Christer, är inte alla det i sinnet 😉
Quote from Elias Engqvist on 19 August 2009, 10:11Jajjamen, men tyvärr inte riktigt i benen ...
Jajjamen, men tyvärr inte riktigt i benen ...
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 10:28Ja, trådskaparen var väl 25?
Känns som att nu när man är medelålders tål inte kroppen alls lika hård träning. Därmed missar man en del i spänst o snabbhet, men flåset kan man hålla på nästan samma nivå. Dvs jag kan nog komma under 40 på milen igen om jag
Ja, trådskaparen var väl 25?
Känns som att nu när man är medelålders tål inte kroppen alls lika hård träning. Därmed missar man en del i spänst o snabbhet, men flåset kan man hålla på nästan samma nivå. Dvs jag kan nog komma under 40 på milen igen om jag