Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur hårt kan milen pressas?
You need to log in to create posts and topics.

Jag ska under 26 på 200! Nästa år...(H)

Haha, bra replik David! (t+) (H) Kör hårt...
Själv får jag nog (som 24åring) nöja mig med under 27s... 😉

> Mikael Lindfors

Det är stor skillnad att komma tillbaka till en tid på milen om man en gång varit där mot för att starta från noll. Jag gjorde värnplikten på samma ställe som Teddy under 6 månader, sen hamnade vi på olika skvadroner. Kravet på oss efte

Ok, så hur tror ni det kommer gå för mig då?
Tjej, 32 år och tidigare soffpotatis i perioder. Har aldrig tränat löpning före i år (började i mars). Har kört lite styrketräning och annan kondition och simmning i perioder (gillade aldrig att träna utan gjor

@Micke Magnusson

"Att säga "gå från totalt soffpotatis till vältränad på 4 månader" som de skyltar med i programmet tycker jag är en jävla bluff"

Mycket möjligt. Orden är Martin Lidbergs. Jag snackade med honom under triaden för att verkligen förvissa m

Mia jag tror att med rimlig träningsinsats är du en bit under 50 till våren. Givet två jogging/löppass i veckan plus ett pass med intervall och spänstträning = tre timmar i veckan. Löpningen ger dig bättre flås, men du behöver intervall o spänst för att ö

Låter bra. Då ska jag köra med det upplägget så får vi se hur det går. 🙂
Jag kan avlägga rapport när det blir förändringar i tiden. Kanske göra testtävlingar med mig själv 1 gång i månaden om det inte finns nån officiell tävling jag kan vara med i.

Mia: Självklart kan du träna ner dig till sub 40 på milen. Allt beror på hur mycket du är beredd att offra.

Det kan ta upp till 7 år. Enligt en gammal löparpraxis når man sina bästa resultat inom 7 år från det att hårdsatsningen inleds. Har du tränat hå

"en gammal löparpraxis" kanske gäller för gamla soldater i Myrbo, men i Dalarna gäller annat :-). Jag är inne på mitt 11:e år med kontinuerlig träning. Och i år har jag persat på 3000m och nära pers på halvmaran. Men det är klart, sub 40 på milen gör jag

Frågan är Leffe, om du också tränat "hårt och smart" under dina 11 år 🙂
Det är inte så många som orkar med en sådan satsning.

Med en mjukare kontinuerlig satsning (som börjar innan håret blivit alltför grått) kan man förbättra resultaten under många fl