Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 21:45Lars: Ok, då vet jag. Hade tänkt mig att komma ner betydligt i tider efter 2-3 år. Jag vill inte behöva vänta 7 år. 😉
Just nu är det rehab för benet som gäller, så sen efter det blir det hårdträning igen. Redan i mars i år körde jag 3 ggr i veckan, från
Lars: Ok, då vet jag. Hade tänkt mig att komma ner betydligt i tider efter 2-3 år. Jag vill inte behöva vänta 7 år. 😉
Just nu är det rehab för benet som gäller, så sen efter det blir det hårdträning igen. Redan i mars i år körde jag 3 ggr i veckan, från
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 21:46Näe, så sant så. Jag har inte prioriterat hård träning, och stundtals har jag inte ens tränat speciellt smart. Och ett veckosnitt på 4-5 mil, i dagsläget, så lär man aldrig få reda på ens potential.
Näe, så sant så. Jag har inte prioriterat hård träning, och stundtals har jag inte ens tränat speciellt smart. Och ett veckosnitt på 4-5 mil, i dagsläget, så lär man aldrig få reda på ens potential.
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 21:52Mia: Då kan du bocka av "träna smart" -rutan. Bara kontinuiteten och hårdsatsningen kvar 🙂
Det som är bra att tänka på är att resultatutvecklingen oftast inte är ser ut som man hoppas eller tror. Ofta kommer framstegen ungefär som ketchupen ur en gammal
Mia: Då kan du bocka av "träna smart" -rutan. Bara kontinuiteten och hårdsatsningen kvar 🙂
Det som är bra att tänka på är att resultatutvecklingen oftast inte är ser ut som man hoppas eller tror. Ofta kommer framstegen ungefär som ketchupen ur en gammal
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 21:58Precis, man står och stampar och stampar och undrar varför man inte blir bättre trots att man tränar smart och hårt. Ingen linjär ökning. Men vad jag undrar är vad som händer med ketchupen om man blir i sämre form?
Precis, man står och stampar och stampar och undrar varför man inte blir bättre trots att man tränar smart och hårt. Ingen linjär ökning. Men vad jag undrar är vad som händer med ketchupen om man blir i sämre form?
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 22:10Leif, efter en snabbtitt på din sida gissar jag att du ska skippa ett av dina nuvarande pass o köra spänst/korta intervaller istället. Mer fart o styrka!
Mia, två rena löppass o ett spänst/styrkepass är roligare o mindre slitigt än att springa varannan d
Leif, efter en snabbtitt på din sida gissar jag att du ska skippa ett av dina nuvarande pass o köra spänst/korta intervaller istället. Mer fart o styrka!
Mia, två rena löppass o ett spänst/styrkepass är roligare o mindre slitigt än att springa varannan d
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 22:14Låter bra. Då blir det så jag ska göra framöver. Skulle behöva skaffa en GPS så jag kan se hur långt jag springer också. Eller en fotpod kanske räcker.
Låter bra. Då blir det så jag ska göra framöver. Skulle behöva skaffa en GPS så jag kan se hur långt jag springer också. Eller en fotpod kanske räcker.
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 23:15@ Mikael Lindfors
Jag tror inte direkt att de valde ut den slöaste "soffpotatisen". Tänk på att för Martin är väl en soffpotatis en som tränar mindre än 3-4 gånger i veckan. 😉
@ Mikael Lindfors
Jag tror inte direkt att de valde ut den slöaste "soffpotatisen". Tänk på att för Martin är väl en soffpotatis en som tränar mindre än 3-4 gånger i veckan. 😉
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 13:51Anders, jag antar du tar bort ett av mina behagliga distanspass och ersätter med "spänst/korta intervaller". Med korta, avser du typ 200-ingar då eller vad mer exaxt menar du med korta intervaller?
Anders, jag antar du tar bort ett av mina behagliga distanspass och ersätter med "spänst/korta intervaller". Med korta, avser du typ 200-ingar då eller vad mer exaxt menar du med korta intervaller?
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 13:55Glöm inte att millöpning är en högst aerob aktivitet där det handlar om högsta möjliga fart med minsta möjliga energikostnad över en sträcka som är en mil lång. 200ingar i all ära, men utan uthållighetstränade kapillärsystem, effektiva mitokondrier, och a
Glöm inte att millöpning är en högst aerob aktivitet där det handlar om högsta möjliga fart med minsta möjliga energikostnad över en sträcka som är en mil lång. 200ingar i all ära, men utan uthållighetstränade kapillärsystem, effektiva mitokondrier, och a
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 14:31Floppis är en glädjedödare :-). Några korta intervaller och jag räknade hem sub 40. Det som styrker unga frökens uttalande är att mitt pers på 3000m 11:26 är förhållandevis bättre än mina 42:37 på milen. Ändå har milen fått betydligt fler försök på sig.
Floppis är en glädjedödare :-). Några korta intervaller och jag räknade hem sub 40. Det som styrker unga frökens uttalande är att mitt pers på 3000m 11:26 är förhållandevis bättre än mina 42:37 på milen. Ändå har milen fått betydligt fler försök på sig.