Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur hårt knyter du skorna?
You need to log in to create posts and topics.

Hej alla löpare, erfarna som inte osv osv! ;D

Jag Kom och tänka på en sak nu precis innan jag skulle ge mig iväg för att springa. och det är som ni kanske redan har förstått...

Hur hårt knyter ni skorna?
Jag satt nyss på golvet och slet i skosnörerna fö

När du har tappat känseln i fötterna (eller har ont av snörningen) för att blodet inte kan komma förbi - då har du knutit för hårt. Någon annan regel har nog inte jag. Snöra så löst du kan utan att skon sitter löst är nog min tumregel (i alla fall om du i

Eftersom fötterna svullnar lite när jag springer är det iaf för min del bra att inte snöra hårdare än att skon sitter kvar.

Jag knyter allt lösare men så de sitter "halvstadigt" - pröva olika!

Jag knyter ganska löst. Gillar inte när det trycker på någonstans.

Det var länge sedan som jag knöt upp skorna!

Jag knyter så löst det går utan att skorna trillar av. På så vis har jag kommit tillrätta med fötter och tår som tidigare domnat bort och överlag känns det mycket skönare.

Haha, är det bara inte för skönt att det finns en snubbe som har en Shoelace site...

Ja, det fanns många grymma knutar på den sidan 🙂

Ja, man kan liksom gissa till sig vad han har för hobby 😀 Älskar människor som går igång på såna där lite udda grejer och blir uppslukade av det.

Drar så hårt jag vågar innan snörena går av (hänt två ggr). Efter första mossen, så sitter de lagom! (t+)