Quote from Funbeat user on 9 July 2011, 20:29Lagom är bäst.
Fast det är ju en relativ term. Knöt de så jag fick ont ovanpå foten en gång, gör inte om det. Något man kan tänka på är att fötterna alltid sväller under löpning, speciellt långdistans och intervaller.
Lagom är bäst.
Fast det är ju en relativ term. Knöt de så jag fick ont ovanpå foten en gång, gör inte om det. Något man kan tänka på är att fötterna alltid sväller under löpning, speciellt långdistans och intervaller.
Quote from Funbeat user on 9 July 2011, 22:10Har precis börjat snöra skorna som aktivtränings-sidan visar (innan hoppade jag över de sista snörningshålen i dojorna), tycker att jag springer med ett stadigare stöd runt foten nu. Skulle nog slå ihjäl mig om jag inte hade snören överhuvudtaget i löpars
Har precis börjat snöra skorna som aktivtränings-sidan visar (innan hoppade jag över de sista snörningshålen i dojorna), tycker att jag springer med ett stadigare stöd runt foten nu. Skulle nog slå ihjäl mig om jag inte hade snören överhuvudtaget i löpars
Quote from Funbeat user on 11 July 2011, 00:05Testade att springa utan att knyta skorna alls, ca 10 km, och det fungerade hur bra som helst. Med reservation av att det var rätt långsamt och platt underlag (endast några 100m i 4-tempo). Jag stoppade helt enkelt ner snörena i skon. Nu börjar jag undra
Testade att springa utan att knyta skorna alls, ca 10 km, och det fungerade hur bra som helst. Med reservation av att det var rätt långsamt och platt underlag (endast några 100m i 4-tempo). Jag stoppade helt enkelt ner snörena i skon. Nu börjar jag undra
Quote from Funbeat user on 11 July 2011, 00:54Såg på runnersgear ett par spännande elastiska snören med "knutar". Ju fler knutar mellan snörningshålen desto lösare. Funderar allvarligt på att testa ett par.
Såg på runnersgear ett par spännande elastiska snören med "knutar". Ju fler knutar mellan snörningshålen desto lösare. Funderar allvarligt på att testa ett par.
Quote from Funbeat user on 11 July 2011, 08:02Bra påpekande om olika skor Lars.
Plus detta med farter, men där är du lång ifrån ensam.
Plus underlag.Har ett udda tillägg:
Vi är ju ej symmetriska.
Jag har dessutom brutit av alla benen som håller upp vänster fot.
Min vänstra fot är nu större än d
Bra påpekande om olika skor Lars.
Plus detta med farter, men där är du lång ifrån ensam.
Plus underlag.
Har ett udda tillägg:
Vi är ju ej symmetriska.
Jag har dessutom brutit av alla benen som håller upp vänster fot.
Min vänstra fot är nu större än d
Quote from Funbeat user on 11 July 2011, 16:43Johan: Jag har sådana och använder inget annat. Verkligen kanon! Jag "ställer in" snörningen en gång för alla och sedan behöver jag inte bry mig. Bara att dra på skorna utan att röra snörena. Inga skosnören som går upp alltså och aldrig risk för att dom ä
Johan: Jag har sådana och använder inget annat. Verkligen kanon! Jag "ställer in" snörningen en gång för alla och sedan behöver jag inte bry mig. Bara att dra på skorna utan att röra snörena. Inga skosnören som går upp alltså och aldrig risk för att dom ä
Quote from Funbeat user on 11 July 2011, 18:29Fötterna domnar bort så fort det trycker någonstans så det blir så löst det är möjligt. Kan inte heller ha cykelhandskar på mig eftersom händerna domnar bort med sådana.
Fötterna domnar bort så fort det trycker någonstans så det blir så löst det är möjligt. Kan inte heller ha cykelhandskar på mig eftersom händerna domnar bort med sådana.
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 10:07Jag snörar mina skor olika hårt! Tunga och höga skor (hög drop häl-> tå) snöras hårdare än låga, lätta skor.
New Balance Minimus Trail och Saucony A4 snöras löst. De är så lätta och sköna och sitter bra ändå.
Mina vinterskor, ståldobbade Icebug, samt m
Jag snörar mina skor olika hårt! Tunga och höga skor (hög drop häl-> tå) snöras hårdare än låga, lätta skor.
New Balance Minimus Trail och Saucony A4 snöras löst. De är så lätta och sköna och sitter bra ändå.
Mina vinterskor, ståldobbade Icebug, samt m
Quote from Funbeat user on 18 July 2011, 15:31Inte sa jättehart, däremot är skosnörenas längd samt själva snörningen nagot jag mer bryr mig om! Nördigt men sant!
Inte sa jättehart, däremot är skosnörenas längd samt själva snörningen nagot jag mer bryr mig om! Nördigt men sant!