Quote from Funbeat user on 10 April 2013, 17:45Har svarat. Har inga problem med att uppge inkomst, dessa uppgifter är väl dessutom offentliga så att det alltid går att kolla vilken inkomst en person har. Sedan gick det ju att svara anonymt om man nu inte vill koppla namn till inkomsten.
Har svarat. Har inga problem med att uppge inkomst, dessa uppgifter är väl dessutom offentliga så att det alltid går att kolla vilken inkomst en person har. Sedan gick det ju att svara anonymt om man nu inte vill koppla namn till inkomsten.
Quote from Jonny Persson on 10 April 2013, 19:25Fnubbithicka.
Fnubbithicka.
Quote from Jonny Persson on 10 April 2013, 19:26Jo jag förstår att det kan vara av intresse. Men ett alternativ som väldigt ofta finns med i undersökningar är "Vet ej/vill inte uppge".
Om man är priskänslig lär det visa sig i undersökningen ändå om den är bra utformad. Det är inte min undersökning oc
Jo jag förstår att det kan vara av intresse. Men ett alternativ som väldigt ofta finns med i undersökningar är "Vet ej/vill inte uppge".
Om man är priskänslig lär det visa sig i undersökningen ändå om den är bra utformad. Det är inte min undersökning oc
Quote from Funbeat user on 10 April 2013, 21:26Gjorde precis enkäten... å vill inte minnas att jag uppgav någon e-mail adress... varpå ditt resonemang om inkomst till person faller mackan !? ;-))
Gjorde precis enkäten... å vill inte minnas att jag uppgav någon e-mail adress... varpå ditt resonemang om inkomst till person faller mackan !? ;-))
Quote from Jonny Persson on 10 April 2013, 21:39Ska man vinna lotter ska man fylla i e-post. Och ja, jag vet att det är frivilligt.
Ville bara påpeka att TS kanske får fler som svarar om man ger alternativet att inte uppge inkomst, vilket är ett vanligt svarsalternativ i liknande studier.
Jag vet int
Ska man vinna lotter ska man fylla i e-post. Och ja, jag vet att det är frivilligt.
Ville bara påpeka att TS kanske får fler som svarar om man ger alternativet att inte uppge inkomst, vilket är ett vanligt svarsalternativ i liknande studier.
Jag vet int
Quote from Funbeat user on 10 April 2013, 23:05Håller helt med Mackan. Även jag skippade enkäten när jag kom till inkomstfrågan. Funderade på att fejka en siffra, typ 0 kr, men det kändes inte rätt mot enkätskaparen.
Oberoende av inkomst så kommer en prioritering in i hur man väljer att spendera pen
Håller helt med Mackan. Även jag skippade enkäten när jag kom till inkomstfrågan. Funderade på att fejka en siffra, typ 0 kr, men det kändes inte rätt mot enkätskaparen.
Oberoende av inkomst så kommer en prioritering in i hur man väljer att spendera pen
Quote from Funbeat user on 11 April 2013, 07:27Håller med de 2 sistnämnda.
Håller med de 2 sistnämnda.
Quote from Funbeat user on 11 April 2013, 07:33Eller så kan man omformulera frågan:
Hur mycket tjänar du?
För mycket
Lagom
För liteSkämt åsido så kan jag förstå att man i en undersökning vill koppla inkomst till resultatet.
Det här är också kulturellt betingat; för en amerikan eller asiat är frågan
Eller så kan man omformulera frågan:
Hur mycket tjänar du?
För mycket
Lagom
För lite
Skämt åsido så kan jag förstå att man i en undersökning vill koppla inkomst till resultatet.
Det här är också kulturellt betingat; för en amerikan eller asiat är frågan
Quote from Funbeat user on 11 April 2013, 08:10Man behöver inte så långt som till Asien och Amerika för att se skillnader. I Danmark är många livrädda för att ge ut sitt personnummer, och handlar gärna med kort. I Sverige är många livrädda för att ge ut sitt kortnummer och ger hellre ut sitt personnum
Man behöver inte så långt som till Asien och Amerika för att se skillnader. I Danmark är många livrädda för att ge ut sitt personnummer, och handlar gärna med kort. I Sverige är många livrädda för att ge ut sitt kortnummer och ger hellre ut sitt personnum
Quote from Funbeat user on 11 April 2013, 09:01jag förstår helt och hållet relevansen med inkomstfrågan.
Oavsett hur man prioriterar sinna utgifter så är man mera priskänslig med en månadslön på 20.000 än med en månadslön på 80.000.
Då kan man se om tendensen att "göra som Margot" är större bland lågi
jag förstår helt och hållet relevansen med inkomstfrågan.
Oavsett hur man prioriterar sinna utgifter så är man mera priskänslig med en månadslön på 20.000 än med en månadslön på 80.000.
Då kan man se om tendensen att "göra som Margot" är större bland lågi