Quote from Funbeat user on 29 December 2009, 18:54Jag har 3 personliga köldrekord.
1. Kallast, - 40, vid mina föräldrars hemtrakter, tornedalen. Var ute några minuter för att känna på riktig kyla.
2. Lumpen i Sollefteå vintern 1987-88, åkte skidor och frös i tält, ca -35.
3. Har sprungit långpass i -20,
Jag har 3 personliga köldrekord.
1. Kallast, - 40, vid mina föräldrars hemtrakter, tornedalen. Var ute några minuter för att känna på riktig kyla.
2. Lumpen i Sollefteå vintern 1987-88, åkte skidor och frös i tält, ca -35.
3. Har sprungit långpass i -20,
Quote from Funbeat user on 29 December 2009, 19:08Jag drar gränsen vid minus 15 och vindstilla. Det är inte så många dagar per år det är kallare ute och skulle det bli en lång köldknäpp finns alltid löpbandet på gymmet. Astråkigt alternativ, men men...
Jag drar gränsen vid minus 15 och vindstilla. Det är inte så många dagar per år det är kallare ute och skulle det bli en lång köldknäpp finns alltid löpbandet på gymmet. Astråkigt alternativ, men men...
Quote from Funbeat user on 30 December 2009, 18:08Idre-Särnaloppet 2009. I Foskvallen, 14 km efter, och 200 höjdmeter nedanför start var det -25 grader. Ingen extrem kyla, men i tävlingsdräkt och lång nedförsbacke börjar det bita lite. En kompis tvingades kliva ur tätklungan för att han fick ont i ryggen
Idre-Särnaloppet 2009. I Foskvallen, 14 km efter, och 200 höjdmeter nedanför start var det -25 grader. Ingen extrem kyla, men i tävlingsdräkt och lång nedförsbacke börjar det bita lite. En kompis tvingades kliva ur tätklungan för att han fick ont i ryggen
Quote from Funbeat user on 1 January 2010, 11:46Jag har dykt en del i de norska fjordarna och vid några tillfällen har det varit drygt -20°C i luften och snö upp till midjan när man pulsar ner till vattnet. Småkallt i vattnet...men sikten brukar vara fantastisk! 🙂
Jag har dykt en del i de norska fjordarna och vid några tillfällen har det varit drygt -20°C i luften och snö upp till midjan när man pulsar ner till vattnet. Småkallt i vattnet...men sikten brukar vara fantastisk! 🙂
Quote from Funbeat user on 1 January 2010, 12:58Jobbigt ifall det är -20 i vattnet när man dyker i .
Då gäller det att ha en dkänd hjälm.
Jobbigt ifall det är -20 i vattnet när man dyker i .
Då gäller det att ha en dkänd hjälm.
Quote from Funbeat user on 1 January 2010, 13:30he-he jepp. Men luften räcker åtminstone mycket längre när man ligger och torrsimmar ovan isen!
he-he jepp. Men luften räcker åtminstone mycket längre när man ligger och torrsimmar ovan isen!
Quote from Funbeat user on 1 January 2010, 15:43Hjälm är för veklingar
http://www.youtube.com/watch?v=Crjx44pVh0M
Hjälm är för veklingar
Quote from Funbeat user on 4 January 2010, 13:56Oj! Jag drar gränsen vid +3. Jämförelsevis jätteklent men jag skyller på att göteborgsluften är så fuktig att det blir svinkallt där nånstans. Kan ju slänga fram astmatikerkortet också. Nej, jag trivs bättre inomhus på ett löpband under vintermånaderna (v
Oj! Jag drar gränsen vid +3. Jämförelsevis jätteklent men jag skyller på att göteborgsluften är så fuktig att det blir svinkallt där nånstans. Kan ju slänga fram astmatikerkortet också. Nej, jag trivs bättre inomhus på ett löpband under vintermånaderna (v
Quote from Funbeat user on 4 January 2010, 14:05Om det inte blåser så brukar kylan vara hanterbar. De gånger jag frusit under löpningen är inte de gånger som det varit kallast temperaturmässigt utan de med snöblåst eller kallt regn.
Om det inte blåser så brukar kylan vara hanterbar. De gånger jag frusit under löpningen är inte de gånger som det varit kallast temperaturmässigt utan de med snöblåst eller kallt regn.
Quote from Funbeat user on 4 January 2010, 14:11Körde på längs i Skattkärr utanför Karlstad i onsdags kväll och som väntat är -20 inga problem under ca 1 timmes körning, dock fryser tårna till efter det så längre än så är ingen höjdare.
Inga som helst problem med andningen iaf vid hård aktivitet.
Körde på längs i Skattkärr utanför Karlstad i onsdags kväll och som väntat är -20 inga problem under ca 1 timmes körning, dock fryser tårna till efter det så längre än så är ingen höjdare.
Inga som helst problem med andningen iaf vid hård aktivitet.