Quote from Funbeat user on 28 December 2009, 14:35Blir det många minusgrader kan man träna bättre och bekvämare med luftvärmeväxlare än utan.
Blir det många minusgrader kan man träna bättre och bekvämare med luftvärmeväxlare än utan.
Quote from Funbeat user on 28 December 2009, 15:56Eftersom jag inte varit smart nog att införskaffa värmeväxlare får jag avstå träning idag. Har väntat hela dagen på varmare väder. Fortfarande -20. Kändes lite i luftrören igår när det "bara" var -16. Åker till tännforsen och tittar på vackert vintervatte
Eftersom jag inte varit smart nog att införskaffa värmeväxlare får jag avstå träning idag. Har väntat hela dagen på varmare väder. Fortfarande -20. Kändes lite i luftrören igår när det "bara" var -16. Åker till tännforsen och tittar på vackert vintervatte
Quote from Funbeat user on 28 December 2009, 21:39Tack för en riktig "Julafton" på FunBeat...!
Först Linglins underbara berättelse om sin farsas bedrifter under värnplikten....
Å sen kommer naturligtvis K-G in å höjer ribban med ett antal centimetrar...
Första dagen som jag skrattat högt två (2) gånger a
Tack för en riktig "Julafton" på FunBeat...!
Först Linglins underbara berättelse om sin farsas bedrifter under värnplikten....
Å sen kommer naturligtvis K-G in å höjer ribban med ett antal centimetrar...
Första dagen som jag skrattat högt två (2) gånger a
Quote from Funbeat user on 28 December 2009, 21:54Ska man räkna in vindfaktorn i kylan så torde jag ha upplevt ca -88 grader kallt!(t+)
Visiret frös fast, kläderna frös och det var tjocka lager isrosor överallt men det gick ganska bra ändå!
Jag körde snöskoter i 90 knyck när det var -41 på mornen i Amma
Ska man räkna in vindfaktorn i kylan så torde jag ha upplevt ca -88 grader kallt!(t+)
Visiret frös fast, kläderna frös och det var tjocka lager isrosor överallt men det gick ganska bra ändå!
Jag körde snöskoter i 90 knyck när det var -41 på mornen i Amma
Quote from Funbeat user on 28 December 2009, 21:58http://www.smhi.se/kunskapsbanken/meteorologi/svenska-temperaturrekord-1.5792
http://www.smhi.se/kunskapsbanken/meteorologi/svenska-temperaturrekord-1.5792
Quote from Funbeat user on 28 December 2009, 22:04Då var det 1966 som du var i djupfrysen?
Då var det 1966 som du var i djupfrysen?
Quote from Funbeat user on 28 December 2009, 22:27Nä, det var jag. Kommer i håg den dagen. Det var så kallt så att jag stängde fönstret.
F.ö. jag är övertygad om att när det gäller köld så finns det tt om mätningar som är betydligt lägre än officiella rekord pga fenomenet med köldhålor.
Nä, det var jag. Kommer i håg den dagen. Det var så kallt så att jag stängde fönstret.
F.ö. jag är övertygad om att när det gäller köld så finns det tt om mätningar som är betydligt lägre än officiella rekord pga fenomenet med köldhålor.
Quote from Funbeat user on 28 December 2009, 23:31Tja, jag kan ju bara säga att om jag tittar på termometern så läser jag av tempen där jag befinner mig vilket förmodligen de flesta gör rent brukligt?
Sen att det finns flera faktorer som ser till att just den tempmätare det tittas på visar en specifik t
Tja, jag kan ju bara säga att om jag tittar på termometern så läser jag av tempen där jag befinner mig vilket förmodligen de flesta gör rent brukligt?
Sen att det finns flera faktorer som ser till att just den tempmätare det tittas på visar en specifik t
Quote from Funbeat user on 29 December 2009, 09:45Vilken härlig tråd! Kallgrader i sig är man som norrlänning van vid, skillnaden för oss jämfört med söderut är att det sällan blåser eller är fuktig kyla. Alltså kan ju tom -30 vara "varmt" medan -10 och fuktigt + blåst kan vara en pina. Jag håller med nå
Vilken härlig tråd! Kallgrader i sig är man som norrlänning van vid, skillnaden för oss jämfört med söderut är att det sällan blåser eller är fuktig kyla. Alltså kan ju tom -30 vara "varmt" medan -10 och fuktigt + blåst kan vara en pina. Jag håller med nå
Quote from Funbeat user on 29 December 2009, 18:01Har inga köldrekord att komma med direkt...
vill bara säga att det är myggfritt i Östersund idag,
-22 men vi hasar på i spåren iallafall 🙂
Har inga köldrekord att komma med direkt...
vill bara säga att det är myggfritt i Östersund idag,
-22 men vi hasar på i spåren iallafall 🙂