Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur kallt står ni ut med?
You need to log in to create posts and topics.

Aj, aj Manne.

Gissar att jag är den ende här på Funbeat som levde på det lyxiga sätt som snobbarna i Monte Python minnes.

Jag röker dessutom inte.
Inte ens cigarr. (#)

Men K-G.!?...cigarett-rökningen var väl ännu inte upptäckt när du var ung heller????

Men Kjell.

Cigarrer fanns däremot. (t+)
( Cigarrer luktar mycket bättre än cigaretter, så ibland smyger jag upp bakom nån tänd cigarr. 2 sniff och jag är nöjd.)

Jag har inget emot torr kyla utan vind,
men man fryser lättare om man röker,
så jag slutad

Sen tror jag faktiskt att vi som kutar aningen långsammare än Bolt å hans kompisar har lite mera fett under huden vilket ju i sig tydligen har betydelse när tempen går ner. Eliten är ju så vässad att det inte finns ett uns fett runt röver och andra kropps

Jag är bara en glad amatör, men är lik förbaskat utan mycket till underhudsfett. Så det hjälper inte att inte vara elit. 🙁

Ah... en spotta längst tävling.

Mitt rekord är -47 grader kallaste natten. Vi åkte skidor med 44 kg ryggsäck och en pulka per två personer med 80 kg i.
Vi fuskade lite för några av nätterna grävde vi ned tält i snön med kaminer om det inte fanns tillräck

... och sen åt ni en näve kallt grus?

Träna går bra ner till -25-30, sedan biter det lite mycket i kinderna!
(mitt rekord är bara -39 i fält)

I -45 så sov jag under bar himmel i s.k. liggrop. Varmaste noteringen på hela veckan var -26 grader. Då tyckte vi att det var varmt...
Det var förresten ingen militärövning utan en frivillig vinteröverlevnadskurs.

....du är dum....;)

Vår gamla Saab (R.I.P.) startade utan värmare på julaftonskvällen i början/mitten av 70-talet nån gång i -41 grader i Piteå (fattar fortfarande inte hur). Jag påstår inte att jag var ute länge, men jag var i alla fall ute i -41 grader den kvällen.

Minst