Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur kallt står ni ut med?
You need to log in to create posts and topics.

Nu börjar det likna nåt.

Har ynka -34 grader som rekord.
Vi ( jag var 16 tror jag ) hade öppnat korsdrag genom huset, så på mornen var det -10. Inomhus i vår avdelning.
Vilket liv det blev.
Inte på oss som hade öppnat fönstren, utan de äldre.

Med sonen

Kommer osökt att tänka på alla gamla lumparhistorier man fått genomlida under åren..... 😀

Alla lumparhistorier är inte osanna.
Många är kanske friserade, men det brukar ligga nåt i dem.

I Hemsedal var det - 18 är jag ganska säker på. Skrev - 15.
Vi ( i alla fall jag ) räddades av att liften slutade gå.
Till en början stannade den kort tid,
m

Jag har en lumparhistoria om hur ameriakanska Nato-officerare höll på att frysa ihjäl i Norrbotten. När jag gjorde lumpen 1989-90 på I19/P5 planerade armén att köpa stridsvagnen Leopard från Nato/USA. Nato-officerare skulle vara med på vår övning och visa

Ylle är ett fantastiskt material.
Ryssarna hade ylleuniformer under 2a världskriget, de såg inget vidare ut, men de höll folk varma. Tyskarna hade också ylleuniformer, men nån "stjärna" hade kommit på ett sätt att göra ullen mer lätthanterlig under tillve

Då är bomull det självklara valet?

Istf nylon?
Det hänger på hur man spinner trådar och väver, och tidig nylontråd var väl ungefär som en mkt tunn fiskelina.

När jag körde Öppet Spår så var det -27 i starten och som kallast runt -30. Det var helt okej även om jag oroade mig för kinderna. Däremot var föret det trögaste jag upplevt.

Men att träna regelbundet i kyla är inget bra för luftrören så jag använder Ai

hehe lumparhistorier ja..

när jag gjorde lumpen tvingades vi bada isvak med full uniform när det var minus 15... fy satan vad kallt kan jag säga...

På 90-talet i Maryland - USA - deltog jag i ett marathonlopp där vi fick använda slägga för att komma igenom isskiktet på vattenmuggarna.;)

Det var att ta i.
Fakta: De hade av nån anledning kommit på att alla vätskestationer som fanns skulle ha vattenmug