Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 16:28Termometern visade -15 grader när jag gav mig ut på min runda i dag. Hade planerat att springa 7km men kom bara 4km. Hade tagit fel vantar på mig och höll på att frysa fingrarna av mig. Om jag bortser ifrån den lilla fadäsen så var det inga problem med ky
Termometern visade -15 grader när jag gav mig ut på min runda i dag. Hade planerat att springa 7km men kom bara 4km. Hade tagit fel vantar på mig och höll på att frysa fingrarna av mig. Om jag bortser ifrån den lilla fadäsen så var det inga problem med ky
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 16:51Körde en tvåtimmarsrunda på nyårsdagens morn. -10 var det, får väl räknas som ganska kallt här i Skåne. Körde lugnt tempo så det var inte jobbigt med andningen men däremot så hade jag inte nåt om hals och ansikte så hakan och näsan var ganska bortdomnade
Körde en tvåtimmarsrunda på nyårsdagens morn. -10 var det, får väl räknas som ganska kallt här i Skåne. Körde lugnt tempo så det var inte jobbigt med andningen men däremot så hade jag inte nåt om hals och ansikte så hakan och näsan var ganska bortdomnade
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 16:58För mig är gränsen nådd nu vad gäller kyla - jag har sprungit inne. Visst funkar det att springa ute och det handlar inte om att "inte stå ut", men jag tycker löpningen får dålig kvalitet när jag ska begränsas av 42 lager kläder och att jag inte kan sprin
För mig är gränsen nådd nu vad gäller kyla - jag har sprungit inne. Visst funkar det att springa ute och det handlar inte om att "inte stå ut", men jag tycker löpningen får dålig kvalitet när jag ska begränsas av 42 lager kläder och att jag inte kan sprin
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 16:59Hurten, AMEN. (V)
Hurten, AMEN. (V)
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 17:22I skrivande stund har vi i Sthlm,norrtort -17...jag avstår,då jag dessutom är mager,ja grejar inte denna kyla..
I skrivande stund har vi i Sthlm,norrtort -17...jag avstår,då jag dessutom är mager,ja grejar inte denna kyla..
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 18:09Kom precis hem efter en 20 kms runda i ca -17.
Kallt i början men efter nån timme så fryser jag inte alls.
Springer dock inte längre pass än så, vet hur det kan bli på riktigt långa rundor i stark kyla....inte kul. Drar gränsen vid -20.Gäller att klä si
Kom precis hem efter en 20 kms runda i ca -17.
Kallt i början men efter nån timme så fryser jag inte alls.
Springer dock inte längre pass än så, vet hur det kan bli på riktigt långa rundor i stark kyla....inte kul. Drar gränsen vid -20.
Gäller att klä si
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 18:18Ikväll var det 18 grader kallt, men löprundan gick ok. Fast jag hade fyra lager kläder på mig. Nåt snabbt tempo blev det inte heller. Vågade inte djupandas i kylan.
Ikväll var det 18 grader kallt, men löprundan gick ok. Fast jag hade fyra lager kläder på mig. Nåt snabbt tempo blev det inte heller. Vågade inte djupandas i kylan.
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 18:49Äntligen har vi fått in Knölsälens känsloliv i FunBeat...å jag håller helt med dig Linda...dom små måste frysa utav helvete..?! Själv hade jag streakat 8 km innan dagens etapp å när det stod -18,0 C på tavlan samt nordan friska de på över slätten då jag k
Äntligen har vi fått in Knölsälens känsloliv i FunBeat...å jag håller helt med dig Linda...dom små måste frysa utav helvete..?! Själv hade jag streakat 8 km innan dagens etapp å när det stod -18,0 C på tavlan samt nordan friska de på över slätten då jag k
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 19:13Väldigt många som är"duktiga" här, det känns nästan lite överdrivet när man läser allas svar... Jag passar inte in alls, har sprungit i -10 och det gick bra, är mest rädd för halkan. Nån föreslog att springa så man inte blir andfådd, jag kan inte springa
Väldigt många som är"duktiga" här, det känns nästan lite överdrivet när man läser allas svar... Jag passar inte in alls, har sprungit i -10 och det gick bra, är mest rädd för halkan. Nån föreslog att springa så man inte blir andfådd, jag kan inte springa
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 19:16Klart det samlas fanatiker på ett löparforum..
Klart det samlas fanatiker på ett löparforum..