Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 02:57Sprang en liten runda idag på 5.77km i hyffsat tempo i -18.4 grader. Har aldrig sprungit i liknande kyla, så innan jag gav mig ut hade jag räknat med hosta, förfrysta lunr och dödsångest. Men det var inga bekymmer alls (H)
Sprang en liten runda idag på 5.77km i hyffsat tempo i -18.4 grader. Har aldrig sprungit i liknande kyla, så innan jag gav mig ut hade jag räknat med hosta, förfrysta lunr och dödsångest. Men det var inga bekymmer alls (H)
Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 10:34Ja,ni är duktiga som trotsar kylan o sticker ut på 1 sväng..De kallaste jag kutat i är -13 o då fick ja anstränga mig för o inte ta djupa andetag..Fick rethosta i 2 dat efter,så..under -10 får det vara..
Ja,ni är duktiga som trotsar kylan o sticker ut på 1 sväng..De kallaste jag kutat i är -13 o då fick ja anstränga mig för o inte ta djupa andetag..Fick rethosta i 2 dat efter,så..under -10 får det vara..
Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 10:52Streakade som vanligt 1 km när jag matade jåglarna på mornen...tyckte att det kändes lite extra svalt om nästippen så väl inne i stugvärmen kollade jag tempen...-27,0 grad C....huuuuu.!?
Streakade som vanligt 1 km när jag matade jåglarna på mornen...tyckte att det kändes lite extra svalt om nästippen så väl inne i stugvärmen kollade jag tempen...-27,0 grad C....huuuuu.!?
Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 10:57Skryt, det är ju olika vad temperaturer innebär. Idag har vi för området mkt märkligt väder, -14 och snöfall.
Undrar om de spårat om? Grannen har iaf gjort sin mornrunda på skidorna.
Skryt, det är ju olika vad temperaturer innebär. Idag har vi för området mkt märkligt väder, -14 och snöfall.
Undrar om de spårat om? Grannen har iaf gjort sin mornrunda på skidorna.
Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 11:13för mig blev det en liten tur i -19 i dag, med buff för mun och näsa var det helt ok, fast det gick långsamt. Men det var skönt! Misstänker att min gräns ligger kanske vid 20, OM det samtidigt blåser! då blir det inte kul!
för mig blev det en liten tur i -19 i dag, med buff för mun och näsa var det helt ok, fast det gick långsamt. Men det var skönt! Misstänker att min gräns ligger kanske vid 20, OM det samtidigt blåser! då blir det inte kul!
Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 11:56Malin,fick du inga blickar på dig ?? "Va är det för 1 dåre som är ute o kutar nu" ??
Malin,fick du inga blickar på dig ?? "Va är det för 1 dåre som är ute o kutar nu" ??
Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 12:49Idag är det -25 här och jag TROR jag har nått min gräns. Inte för att KUNNA springa, men för att VILJA. (H)
Idag är det -25 här och jag TROR jag har nått min gräns. Inte för att KUNNA springa, men för att VILJA. (H)
Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 13:24-15 idag, och jag sprang 70 minuter. Blev så varmt att fingervantar, halsduk och mössa åkte av. Halsduken, som är en Buff, fungerar fint som mössa.
Blev is i önbrynen...
Några grader kallare fungerar nog bra för mig.
-15 idag, och jag sprang 70 minuter. Blev så varmt att fingervantar, halsduk och mössa åkte av. Halsduken, som är en Buff, fungerar fint som mössa.
Blev is i önbrynen...
Några grader kallare fungerar nog bra för mig.
Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 13:42Jag får då sälla mig till de "vanliga äldre vithåriga män i svårdefinerbar 60-120 årsgrup som glatt springer förbi i -25..." även om man "bara" är 27 😉 Hittills i år har kallaste passet utförts i -28C. Dock är dessa passen väldigt lugna joggingturer, och
Jag får då sälla mig till de "vanliga äldre vithåriga män i svårdefinerbar 60-120 årsgrup som glatt springer förbi i -25..." även om man "bara" är 27 😉 Hittills i år har kallaste passet utförts i -28C. Dock är dessa passen väldigt lugna joggingturer, och
Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 14:08Bra fråga. Man klarar mycket men sen kan man också diskutera vart komfortgränsen går? Själv körde jag längskidor över en timme i -18. Det bet i låren, fingrar o fötter "försvann" och glasönen frostade igen. Jag har inga men idag efter det men visst var de
Bra fråga. Man klarar mycket men sen kan man också diskutera vart komfortgränsen går? Själv körde jag längskidor över en timme i -18. Det bet i låren, fingrar o fötter "försvann" och glasönen frostade igen. Jag har inga men idag efter det men visst var de