Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur kallt står ni ut med?
You need to log in to create posts and topics.

Vi har svinkallt, var -30 imorse när jag steg upp. Tänkte inte ens tanken på att prova springa utan kröp ner i sängen igen.

Däremot blev jag less på denna kyla och beställde en Airtrim som jag tänkt länge, får ju mycke besvär redan vid -10 då jag är astm

Hur kallt man pallar beror på hur fet man är 😉

Själv är jag duktigt fet och har "tältat" i -42. Funkade väl sådär. Frös fast det lilla håret jag då hade i tältduken.

På cykel körde jag ca 19 mil den 3/12-09. Då var det - 8 på mornen när jag startad

Det var -27,4C ute i dag. Promenerade med min fru,men skulle också kunnat springa om bara hade en luva eller kommandå mössa . Det är vinden som är värst när det blir kallare.:-)

P. ?

BILD:https://static.flashback.info/img/avatar/33/136672.jpg

Jag har minus 32 hos mig nu på mornen. Jag tänker faktiskt ställa in passet idag även om det låter omanligt. Det blir lite promenader med hunden och det får nog räcka.

Åkte skidor i -9 nu på mornen, hade en tröja för mkt på mig, när jag hade samma som igår, en craft undertröja + merinotröjan under anoraken. Igår kväll var det lam, idag svettigt.

min gräns fortsätter neråt, i dag var det -22 och det funkade också bra. Fortare än i går gick det också. 🙂

Lätt att man ökar för att hålla värmen.

Man bör dock ej springa sig svettig alltför tidigt på rundan.

Jämn "lugn" fart är nog att föredra.

Definitivt.

Både maken och jag är f ö inne på en teori att man fryser mindre när man åker skidor, än när man springer och att man blir varm fortare eftersom fler muskler är aktiva.