Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur kallt står ni ut med?
You need to log in to create posts and topics.

Ok, jag bor ju inte nånstans där det är -41, men här är i alla fall -10-15 just nu. Har sprungit som vanligt under veckan utan problem med lunr eller kyla. Då har det varit runt -10 tror jag. Men idag stack det i tårna i dushen efter att jag bara varit ut

Jenny;

Större skor kanske så att du kan ha tjocka strumpor. Efter det: ut å kör. Testa IceBug.

Men då måste jag nog köpa nya (större) skor... Känns inte så bra eftersom vi typ alltid har +3 grader här på vintern annars och jag inte skulle ha mycket användning för dem! Kanske kan jag knö ner en tunn yllestrumpa extra i de jag har.

Bah, icebug-smajc

Det här med varma skor och extra strumpor förstår jag inte. Jag har aldrig fryst om fötterna pga kall lufttemp när jag sprungit (har dock vid korsande av nån längre myr emellanåt blivit så kall att jag tappat känseln när jag blivit blöt). Man blir ju varm

Jag säger detsamma som Mats. Inte ens när jag var ute i två timmar och inte kunde hålla nåt högt tempo pga all snön jag måste pulsa omkring i frös jag om fötterna och då har jag ändå notoriskt låg blodcirkulation i fötterna och brukar förfrysa dem plättel

Jag fryser lättast om händerna, sen om fötterna. Trots att jag rör på mig, ja.

Köp såna där värmepack man lägger i skorna! *snilleblixtar!*
De är jättevanliga bland ryttare och funkar kanonbra! Finns på Granngården, ridsportsbutiker, affärer för camping/jakt och fiske och.. ehm.. troligen i sportaffären med?

http://hockeyshopen.con

Som alternativ vid andra temperaturer och övningar.
http://hockeyshopen.conseptsport.com/produkt/show/39

Jag köpte efter funderande de mindre tajtsen när jag köpte senast, det går ändå in ett underställ. Konstaterat att formen är väldigt rak så i somliga delar finns tt om plats för underställ, i andra finns mindre.
På fötterna räcker att par bra ullstrumpor,

@ Jenny: En tanke som slår mig är om du är bra klädd för övrigt? Är man tunt eller felaktigt klädd kan de yttersta extremiteterna bli lidande.