Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 12:36Ok, jag bor ju inte nånstans där det är -41, men här är i alla fall -10-15 just nu. Har sprungit som vanligt under veckan utan problem med lunr eller kyla. Då har det varit runt -10 tror jag. Men idag stack det i tårna i dushen efter att jag bara varit ut
Ok, jag bor ju inte nånstans där det är -41, men här är i alla fall -10-15 just nu. Har sprungit som vanligt under veckan utan problem med lunr eller kyla. Då har det varit runt -10 tror jag. Men idag stack det i tårna i dushen efter att jag bara varit ut
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 12:41Jenny;
Större skor kanske så att du kan ha tjocka strumpor. Efter det: ut å kör. Testa IceBug.
Jenny;
Större skor kanske så att du kan ha tjocka strumpor. Efter det: ut å kör. Testa IceBug.
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 12:46Men då måste jag nog köpa nya (större) skor... Känns inte så bra eftersom vi typ alltid har +3 grader här på vintern annars och jag inte skulle ha mycket användning för dem! Kanske kan jag knö ner en tunn yllestrumpa extra i de jag har.
Bah, icebug-smajc
Men då måste jag nog köpa nya (större) skor... Känns inte så bra eftersom vi typ alltid har +3 grader här på vintern annars och jag inte skulle ha mycket användning för dem! Kanske kan jag knö ner en tunn yllestrumpa extra i de jag har.
Bah, icebug-smajc
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 12:53Det här med varma skor och extra strumpor förstår jag inte. Jag har aldrig fryst om fötterna pga kall lufttemp när jag sprungit (har dock vid korsande av nån längre myr emellanåt blivit så kall att jag tappat känseln när jag blivit blöt). Man blir ju varm
Det här med varma skor och extra strumpor förstår jag inte. Jag har aldrig fryst om fötterna pga kall lufttemp när jag sprungit (har dock vid korsande av nån längre myr emellanåt blivit så kall att jag tappat känseln när jag blivit blöt). Man blir ju varm
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 12:55Jag säger detsamma som Mats. Inte ens när jag var ute i två timmar och inte kunde hålla nåt högt tempo pga all snön jag måste pulsa omkring i frös jag om fötterna och då har jag ändå notoriskt låg blodcirkulation i fötterna och brukar förfrysa dem plättel
Jag säger detsamma som Mats. Inte ens när jag var ute i två timmar och inte kunde hålla nåt högt tempo pga all snön jag måste pulsa omkring i frös jag om fötterna och då har jag ändå notoriskt låg blodcirkulation i fötterna och brukar förfrysa dem plättel
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 13:13Jag fryser lättast om händerna, sen om fötterna. Trots att jag rör på mig, ja.
Jag fryser lättast om händerna, sen om fötterna. Trots att jag rör på mig, ja.
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 13:20Köp såna där värmepack man lägger i skorna! *snilleblixtar!*
De är jättevanliga bland ryttare och funkar kanonbra! Finns på Granngården, ridsportsbutiker, affärer för camping/jakt och fiske och.. ehm.. troligen i sportaffären med?http://hockeyshopen.con
Köp såna där värmepack man lägger i skorna! *snilleblixtar!*
De är jättevanliga bland ryttare och funkar kanonbra! Finns på Granngården, ridsportsbutiker, affärer för camping/jakt och fiske och.. ehm.. troligen i sportaffären med?
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 13:24Som alternativ vid andra temperaturer och övningar.
http://hockeyshopen.conseptsport.com/produkt/show/39
Som alternativ vid andra temperaturer och övningar.
http://hockeyshopen.conseptsport.com/produkt/show/39
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 13:32Jag köpte efter funderande de mindre tajtsen när jag köpte senast, det går ändå in ett underställ. Konstaterat att formen är väldigt rak så i somliga delar finns tt om plats för underställ, i andra finns mindre.
På fötterna räcker att par bra ullstrumpor,
Jag köpte efter funderande de mindre tajtsen när jag köpte senast, det går ändå in ett underställ. Konstaterat att formen är väldigt rak så i somliga delar finns tt om plats för underställ, i andra finns mindre.
På fötterna räcker att par bra ullstrumpor,
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 13:41@ Jenny: En tanke som slår mig är om du är bra klädd för övrigt? Är man tunt eller felaktigt klädd kan de yttersta extremiteterna bli lidande.
@ Jenny: En tanke som slår mig är om du är bra klädd för övrigt? Är man tunt eller felaktigt klädd kan de yttersta extremiteterna bli lidande.