Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur kallt står ni ut med?
You need to log in to create posts and topics.

Idag "kroknade" jag på lunchlöpningen. Hade glömt min halsbuff och buffen till huvudet hade jag glömt kvar i väskan så den var blöt av svett. Hade planerat runt milen, men efter 6,5 km fick jag nog och avbröt - fy fasiken vad jag frös om hals, kinder och

Mats: Jag är tillräckligt varm för övrigt, tycker jag.
SportBH, underställs tröja och varm Haglövs vinter löpjacka på överkroppen. Vindtät mössa och fleece handskar. På benen underställ och vinter tights. Låter det ok för -10?
Jag fryser inte förutom hä

@ Jenny: din blodcirkulation är för mig ett mysterium. Låter definitivt som du har tillräkligt med kläder och inte borde vara kall när du kommer hem. Händer och fötter brukar jag få upp värmen i efter 8-15 min löpning om jag är kall initialt. Vi är alla o

Jenny:

Extra strupor, som nån skrev, har inte jag sagt att man ska ha. Jag tycker att man ska få plats med strumpor och fötter i skorna. Nån storlek större på vinterskorna och gärna tjocka strumpor. Mina sommarskor blir lite för tunna med de vanliga stru

Nu har jag efter mycket om och men fått min Airtrim (Sport). Men vilket filter är vilket? Är racingfiltret det med blått på (det som sitter på när man köper den)?

Sedan får jag den inte att sitta riktigt bra. Det är nästan två centimeters glapp mellan m

Johanna: här ser du en bild på racingfiltret:

bild:www.airtrim.se/Bilder/racingfilter.jpg

Racingfiltren är mer öppna för att hindra luften mindre. Jag brukar köra med racing 1 eller racing 2. Racing 2&3 brukar man behöva köpa till om man vill ha dem.

Tusen tack för hjälpen! 🙂 Nu ska jag bara få den att sitta fast ordentligt.

Var ikväll ute på en snabb löprunda i -20 grader helt utan problem. Frös som satan om händerna första km, men sen blev jag varm och ! 🙂

Längdskidåkning i -22 vindstilla Värmländska, CHECK!

Löpning i -8 vindstilla Skånska, CHECK!

Cykling i -11 snålblåsande Skånska, ALDRIG MER!