Quote from Elias Engqvist on 15 February 2011, 23:11Det är väl meningsfullt ändå, även om det inte hjälper en att springa fortare just då?
Det är väl meningsfullt ändå, även om det inte hjälper en att springa fortare just då?
Quote from Funbeat user on 16 February 2011, 08:05Anders: Hävdar du att alla former av CHO-koncentrat är en bluff? Ett placebo?
Poängen med just Vitargo, och andra maltodextrinbaserade karboloaders, är ju att det tas upp precis lika fort som druvsocker (snabbare, enligt vissa tillverkare...). Därför kän
Anders: Hävdar du att alla former av CHO-koncentrat är en bluff? Ett placebo?
Poängen med just Vitargo, och andra maltodextrinbaserade karboloaders, är ju att det tas upp precis lika fort som druvsocker (snabbare, enligt vissa tillverkare...). Därför kän
Quote from Funbeat user on 16 February 2011, 09:19Att hjärnan snabbt tar åt sig druvsocker vet vi väl alla. Krävs väl bara ett enkelt långpass för att kolla. Frågan är ju mer om man kan få extraenergi till musklerna. Jag har aldrig hittat något som tillför energi under ett pass. Samtidigt har man ju rätt
Att hjärnan snabbt tar åt sig druvsocker vet vi väl alla. Krävs väl bara ett enkelt långpass för att kolla. Frågan är ju mer om man kan få extraenergi till musklerna. Jag har aldrig hittat något som tillför energi under ett pass. Samtidigt har man ju rätt
Quote from Funbeat user on 16 February 2011, 09:44Ät INTE! Om det inte är så att du tränar >20h/v och heter Hellner i efternamn. Det ni upplever som väggen efter 1:20-1:30 är att er övergång från kolhydratförbränning till fettförbränning. Denna övergång är till en början extremt märkbar. Om du tränar lån
Ät INTE! Om det inte är så att du tränar >20h/v och heter Hellner i efternamn. Det ni upplever som väggen efter 1:20-1:30 är att er övergång från kolhydratförbränning till fettförbränning. Denna övergång är till en början extremt märkbar. Om du tränar lån
Quote from Funbeat user on 16 February 2011, 10:05OM man ska tillföra energi (t ex under ett lopp), är det inte då bättre att tillföra det kontinuerligt i små mängder kontinuerligt?
Om man dricker sportdryck (äter gel/bar) efter en timme, då tar det ju ytterligare ett tag (en halvtimme timme) innan mus
OM man ska tillföra energi (t ex under ett lopp), är det inte då bättre att tillföra det kontinuerligt i små mängder kontinuerligt?
Om man dricker sportdryck (äter gel/bar) efter en timme, då tar det ju ytterligare ett tag (en halvtimme timme) innan mus
Quote from Funbeat user on 16 February 2011, 10:21@Jenny>> Jo om man ska tävla och ha någon nytta av den tillförda energin ska man börja nästan direkt och kontinuerligt! Långa lopp som exempelvis vasalopp. Då börjar man med att äta någorlunda långsamma kolhydrater+vatten, för att sedan övergå till kaffe
@Jenny>> Jo om man ska tävla och ha någon nytta av den tillförda energin ska man börja nästan direkt och kontinuerligt! Långa lopp som exempelvis vasalopp. Då börjar man med att äta någorlunda långsamma kolhydrater+vatten, för att sedan övergå till kaffe
Quote from Funbeat user on 16 February 2011, 10:24Kan rekommendera följande "handbok":
http://www.hammernutrition.com/downloads/fuelinghandbook.pdfBrasklapp: Amerikanskt företag som har egna kosttillskott. Informationen är därför lite vinklad vissa produkter.
Kan rekommendera följande "handbok":
http://www.hammernutrition.com/downloads/fuelinghandbook.pdf
Brasklapp: Amerikanskt företag som har egna kosttillskott. Informationen är därför lite vinklad vissa produkter.
Quote from Funbeat user on 16 February 2011, 10:37@ OSCAR -
Det här var mycket intressant!! Jag är ute efter att lära mig att springa långt UTAN att behöva äta! Är iofs lite nybörjare när det gäller just långa pass, mådde skit efter mitt första som var på drygt 2 h. Fick då tipset härifrån att äta tex e
@ OSCAR -
Det här var mycket intressant!! Jag är ute efter att lära mig att springa långt UTAN att behöva äta! Är iofs lite nybörjare när det gäller just långa pass, mådde skit efter mitt första som var på drygt 2 h. Fick då tipset härifrån att äta tex e
Quote from Elias Engqvist on 16 February 2011, 10:38Håller helt med vad du skriver Oskar, men varför är det så många som vill att man ska äta onyttiga saker som godis. Det finns ju nyttiga saker med snabba kolhydrater i också!
Håller helt med vad du skriver Oskar, men varför är det så många som vill att man ska äta onyttiga saker som godis. Det finns ju nyttiga saker med snabba kolhydrater i också!
Quote from Funbeat user on 16 February 2011, 10:46Då har jag kommit fram till följande angående TS inlägg:
1. Om man tillför energi efter ca en timme under ett 1,5-timmespass kommer kroppen inte kunna tillgodogöra sig den energin under själva passet. Det är omöjligt att säga hur fort kroppen tillgodogö
Då har jag kommit fram till följande angående TS inlägg:
1. Om man tillför energi efter ca en timme under ett 1,5-timmespass kommer kroppen inte kunna tillgodogöra sig den energin under själva passet. Det är omöjligt att säga hur fort kroppen tillgodogö