Quote from Catharina Brattlin on 29 September 2008, 09:57Hmmm, det låter logiskt. Jag tycker ju att jag värmer upp genom lätt jogg i början, men eftersom jag sällan har farten inställd på 305:an, så kanske min lätta jogg ändå är för snabb? För andningen är det ju inga problem med. Och känns det bra, kör jag ju
Hmmm, det låter logiskt. Jag tycker ju att jag värmer upp genom lätt jogg i början, men eftersom jag sällan har farten inställd på 305:an, så kanske min lätta jogg ändå är för snabb? För andningen är det ju inga problem med. Och känns det bra, kör jag ju
Quote from Funbeat user on 29 September 2008, 12:35Ja Sylvia, jag blev lite förvånad där, ditt prat om uppvärmning har jag läst förut;)
Jag ska själv tänka på det när jag drar ut nästa gång...
Har vilat en vecka från löpträning, och vilat helt i helgen efter Lidingöstavet i fredags.
Så kroppen behöver nog
Ja Sylvia, jag blev lite förvånad där, ditt prat om uppvärmning har jag läst förut;)
Jag ska själv tänka på det när jag drar ut nästa gång...
Har vilat en vecka från löpträning, och vilat helt i helgen efter Lidingöstavet i fredags.
Så kroppen behöver nog
Quote from Funbeat user on 29 September 2008, 13:39Hälgång är ett annat bra recept för att stärka Anterior. Barfota på hälarna med framfoten i luften.
Hälgång är ett annat bra recept för att stärka Anterior. Barfota på hälarna med framfoten i luften.
Quote from Funbeat user on 29 September 2008, 20:09och för att strechta desamma så kan man sitta på knäna med sträckta fötter. De som inte gjort den övningen innan brukar inte kunna sitta så länge...
och för att strechta desamma så kan man sitta på knäna med sträckta fötter. De som inte gjort den övningen innan brukar inte kunna sitta så länge...
Quote from Funbeat user on 30 September 2008, 12:23kunde inte sitta så länge men en liiten stund gick bra.
bra träning inför Yogan i veckan...
kunde inte sitta så länge men en liiten stund gick bra.
bra träning inför Yogan i veckan...
Quote from Catharina Brattlin on 30 September 2008, 13:20Peter, hur länge är "länge"? Jag får villigt erkänna att jag slarvar med stretchen av enbart tibbarna (de brukar få hänga med när jag sträcker ut låren), men kan utan problem sitta så när jag bygger lego med yngste sonen. Det enda som ev händer är att föt
Peter, hur länge är "länge"? Jag får villigt erkänna att jag slarvar med stretchen av enbart tibbarna (de brukar få hänga med när jag sträcker ut låren), men kan utan problem sitta så när jag bygger lego med yngste sonen. Det enda som ev händer är att föt
Quote from Funbeat user on 30 September 2008, 19:29Då är de i bra form! Då får du se till att sätta en bok eller kudde under knät så att du får ännu mer vinkel. och känns det då så är det bra, annars tror jag inte du behöver göra den strechövningen så ofta!
Då är de i bra form! Då får du se till att sätta en bok eller kudde under knät så att du får ännu mer vinkel. och känns det då så är det bra, annars tror jag inte du behöver göra den strechövningen så ofta!
Quote from Catharina Brattlin on 30 September 2008, 19:40Tack för tipset, Peter. 🙂
Testade med en rejält tjock bok, och satt så en bra stund, men det kändes inte mer ändå. Så jag tror eg inte det är problemet, utan närmast till hands ligger nog "ouppvärmd"-teorin. Ska ge det denna veckans löppass och se vad
Tack för tipset, Peter. 🙂
Testade med en rejält tjock bok, och satt så en bra stund, men det kändes inte mer ändå. Så jag tror eg inte det är problemet, utan närmast till hands ligger nog "ouppvärmd"-teorin. Ska ge det denna veckans löppass och se vad
Quote from Catharina Brattlin on 1 October 2008, 20:49Vill bara rapportera att idag, när jag skulle köra 3x2000 m tröskelintervaller i skogen hemmavid, värmde jag först upp med 500 m gång och sen 2 km mycket lätt jogg (snittfart 6:46 enligt Garmin), tänjde ut benmusklerna ordentligt och körde sen på. Kändes
Vill bara rapportera att idag, när jag skulle köra 3x2000 m tröskelintervaller i skogen hemmavid, värmde jag först upp med 500 m gång och sen 2 km mycket lätt jogg (snittfart 6:46 enligt Garmin), tänjde ut benmusklerna ordentligt och körde sen på. Kändes
Quote from Funbeat user on 1 October 2008, 22:46Det var gott att höra Sylvia. (t+)
Jag brukar inte själv behöva så mycket uppvärmning. När jag springer brukar det iof "släppa" på av sig själv vid 1-2km. Jag dras (bara) med ett löparknä. Fick känning av det idag på rundan. (H)
Det var gott att höra Sylvia. (t+)
Jag brukar inte själv behöva så mycket uppvärmning. När jag springer brukar det iof "släppa" på av sig själv vid 1-2km. Jag dras (bara) med ett löparknä. Fick känning av det idag på rundan. (H)