Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag köpte mig i år ett par DS Trainer och har blivit varnad för att de håller kort. De är ju grymt sköna och lätta. Och än så länge (ca 1 månads använgning) har jag inte märkt något slitage.
Jag kör längre pass fortfarande med mina GT-2120 och i början kä

Jag använder ett par klassiker. Nike Pegasus. Går 5-7 km stavgång 5-6 dagar i veckan. Dessutom använder jag dem varje dag på jobbet. Mina håller max 1 år. När knäna, korsrygg och skenben börjar göra lite onte så byter jag.
Oftast så har det bara gåt 6-7

Både DS Trainer och DS Racer håller inte speciellt länge. Mina DS Racer höll inte för mer än 200km men jag springer rätt snett. Mina DS Trainer har börjat ge upp också.

Dock så kör jag väldigt många skor som jag bytar mellan, kör sex olika just nu.

Tips till Jesper;

Köp två par och alternera, du kommer få ut mer av dina skor då de får vila mellan varven!

Tar till mig det rådet också,
mina börjar se ledsna ut i tyget....

(H)

varför ska man ha flera skor?

För att olika skor ger olika löpsteg vilket gör att du inte nöter samma löpsteg hela tiden.

Du låter även gummin i skon vila så de håller dämpningen bättre (om man nu behöver dämpning).
Dessutom har många olika skor beroende för vad de ska springa, lång

och den första uppdelningen kanske är sommar-terräng/sommar-asfalt/snö-is-underlag

Jaha, då blir det till att hosta upp 1500 ännu en gång då .....

Lite OT, men vem bryr sig: Jag har sett alldeles för många här som säger att skorna kostar så himla mycket... Nästan alla seriösa(?) sportaffärer har rabatter, det gäller bara att hitta dom. Genom att vara med i en klubb, genom att prenumerera på Runners