Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur många kan springa en mil?
You need to log in to create posts and topics.

Håller absolut med om att det vid en undersökning måste finnas klara regler som definierar vad man menar med att springa en mil. Fart, andra villkor som stopp, gång etc. Annars blir den ju totalt värdelös.

Annars inte.

Richard: Finns det någon genre för mig? Typ Lättfotad?

Man kan göra det lätt för sig och göra en undersökning om hur stor del av befolkningen som anser sig kunna springa en mil.

Eftersom man själv bestämmer vad som är att springa en mil kanske du kan använda denna metod David: http://www.youtube.com/watch?v=wippooDL6WE&feature=related

Fredrik, ointressemarkera tråden då! Som nu har närmare 125 inlägg sen igår. Visserligen "fruktlös", men ändå engagerande. Kom igen nu...

Regler måste absolut finnas vid undersökningar. Det håller jag med om. Men, om man sätter gränsen vid, säg 60 minute

Om man nu gör det (Kalle sa väl 70min?), så har h*n inte sprungit milen enl. undersökningen - men naturligtvis i dagligt tal och beroende på personens förutsättningar kan det ju vara en bra eller dålig tid men det är en annan sak. Statistik och känslor gå

Han skrev faktiskt 60, Christer. 🙂

Och då skulle Du ändå påstå att "min vän", som springer på 61 minuter, inte har förmågan att springa en mil?

Därom tvista de (o)lärde!

Men Sylvia, förstod du inte vad jag menade: "men naturligtvis i dagligt tal och beroende på personens förutsättningar kan det ju vara en bra eller dålig tid men det är en annan sak."

Med det menade jag: "Naturligtvis har h*n sprungit en mil - självklart!

Fast egentligen alltså: Om man transporterar sig en stäcka av en mil och går en liten bit i mitten - då har man ju inte sprungit en mil. Om man däremot stannar och står stilla och vilar och därefter fortsätter att springa tills man transporterat sig en mi

Är det en vetenskaplig undersökning måste man sätta en fast tidsgräns, men då är man också medveten om att man inte undersöker hur många som kan springa milen, utan hur många som kan springa milen på en viss tid. Väldigt stor skillnad.

Den enda definit