Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur många kan springa en mil?
You need to log in to create posts and topics.

Över 50 min är av gammal hävd jogging (aldrig bägge fötterna i marken, har man det är det gång). 47 - 50 min slölöpning. 40 -47 Lättlöpning. Under 40 min löpning.

Jag var väldigt stolt och glad när jag (Hässelbyloppet 08) för första gången sprang en mil på 58 minuter. Det hade aldrig gått utan peppning från mina vänner som springer maraton på jättebra tider. De har berömt mig så mycket och fått mig att känna mig så

> MEN, inte överallt i hela världen. Avsaknad av en definition av något gör inte att en diskussion blir ovettig på något sätt.

Kom igen nu! Vad ett ord betyder är en semantisk _definition_ av ordet ifråga. Om vi inte har väldefinierade betydelser för vad

Vad menar du med diskussion? 🙂

Ingen aning. Jag är trött på det här nu...

Ulrika, för det första tycker inte jag att 58minuter första gången man springer en mil är en dålig tid alls.

För det andra är det tider runt 70-80 minuter som diskuterats här - men det var bara i samband med undersökningen.

För det tredje ska du defini

Ulrika har ett inlägg precis ovanför sitt eget som ytterligare eldar på debatten om vad som är löpning.

/Fia-Lotta (oftast joggare, någon gång ibland när hon får till det slölöpare) 🙂

Defintioner behövs förstås, som i exemplet subtrahera och addera.

Det som blir problematiskt, tror jag, är väl när folk känner sig definierade av någon annan.

Det finns ju liksom en ganska vedertagen betydelse av subtraktion respektive addition, som v

Ingmari: Om du kommer ihåg ditt eget ämne så handlade det om en undersökning. Om alla skulle ha sin egen definition av vad "Att springa en mil" var skulle det bli lika många undersökningar som deltagare. (Eller också skulle man få döpa om undersökningen t

Jag förstår att man kan bli lite besviken OM det skulle finnas en undersökning där bara dom som springer milen på X minuter skulle räknas - det skulle vara lite som att bli stoppad av repet på Maran eller så...