Quote from Funbeat user on 21 October 2008, 12:06Om man börjar diskutera i termer av vad som räknas eller inte, eller vem som får kalla sig löpare eller inte - då tycker jag att man är fel ute. Jag tycker inte det är något särskilt trevligt resonemang. (t-)
I all ödmjukhet vill jag också bara påpeka at
Om man börjar diskutera i termer av vad som räknas eller inte, eller vem som får kalla sig löpare eller inte - då tycker jag att man är fel ute. Jag tycker inte det är något särskilt trevligt resonemang. (t-)
I all ödmjukhet vill jag också bara påpeka at
Quote from Funbeat user on 21 October 2008, 12:06i min värld finns...
underbart Fredrika!
i min värld finns...
underbart Fredrika!
Quote from Funbeat user on 21 October 2008, 12:20Jag tycker såna här trådar hela tiden dyker upp där man försöker definiera saker, vad är joggning/vad är springa/vad är fort. I mina ögon är de helt meningslösa då allting handlar om vad du själv upplever.
Tycker du att du springer en mil, då springer du
Jag tycker såna här trådar hela tiden dyker upp där man försöker definiera saker, vad är joggning/vad är springa/vad är fort. I mina ögon är de helt meningslösa då allting handlar om vad du själv upplever.
Tycker du att du springer en mil, då springer du
Quote from Funbeat user on 21 October 2008, 12:50Fredrika:
Gud vad bra sagt (t+)
Pia:
Bra jobbat och kul att höra din berättelse, det är klart att din löpning räknas, tro ingeting annat det är bara dumheter att påstå nått annat. Lycka till i fortsättningen.
Tack Sylvia och Carina
Ingmarie:
Ingen s
Fredrika:
Gud vad bra sagt (t+)
Pia:
Bra jobbat och kul att höra din berättelse, det är klart att din löpning räknas, tro ingeting annat det är bara dumheter att påstå nått annat. Lycka till i fortsättningen.
Tack Sylvia och Carina
Ingmarie:
Ingen s
Quote from Funbeat user on 21 October 2008, 14:50Motsvarande diskussioner dyker upp emellanåt på olika cykelforum, vem räknas som cyklist?
Ena änden av spektrat säger att man ska ha kört 30/50 km på ett utannonserat tempolopp med en medelhastighet på minst 40 km/h (då finns det inte så många cyklister
Motsvarande diskussioner dyker upp emellanåt på olika cykelforum, vem räknas som cyklist?
Ena änden av spektrat säger att man ska ha kört 30/50 km på ett utannonserat tempolopp med en medelhastighet på minst 40 km/h (då finns det inte så många cyklister
Quote from Funbeat user on 21 October 2008, 14:58Det fodras en kravspec, annars har inte det stora flertalet något att sträva mot och det innebär att de inte tränar.
Så ur folkhälsosynpunkt är det väsentligt att målet är svårt att nå och inte alla klarar det under sin livstid.
Det ger upphov till skröno
Det fodras en kravspec, annars har inte det stora flertalet något att sträva mot och det innebär att de inte tränar.
Så ur folkhälsosynpunkt är det väsentligt att målet är svårt att nå och inte alla klarar det under sin livstid.
Det ger upphov till skröno
Quote from Funbeat user on 21 October 2008, 15:03Det är väl ändå mer variation på gå-jogga-springa i och med att det heter olika. Jag menar det heter ju cykla nästan oavsett hastighet medan som någon skrev här är det olika rörelsemönster på gå och springa.
Om man ska kunna "springa milen" så antar jag
Det är väl ändå mer variation på gå-jogga-springa i och med att det heter olika. Jag menar det heter ju cykla nästan oavsett hastighet medan som någon skrev här är det olika rörelsemönster på gå och springa.
Om man ska kunna "springa milen" så antar jag
Quote from Funbeat user on 21 October 2008, 15:07Bifaller undersökningen, jag tror mycket färre än 10% anser sig kunna springa milen, ännu färre gör ett försök. Däremot kan många fler springa milen. Eller åtminstone jogga, för kilometertider över 6 är väl ändå jogging?
Bifaller undersökningen, jag tror mycket färre än 10% anser sig kunna springa milen, ännu färre gör ett försök. Däremot kan många fler springa milen. Eller åtminstone jogga, för kilometertider över 6 är väl ändå jogging?
Quote from mårten jansson on 21 October 2008, 17:16Hm... någon sökte igår upp min blogg genom att söka på "kan springa en mil". Jag undrar om denna någon kom från funbeat... 🙂
Hm... någon sökte igår upp min blogg genom att söka på "kan springa en mil". Jag undrar om denna någon kom från funbeat... 🙂
Quote from Funbeat user on 21 October 2008, 17:44Jag har gjort milen på 50,30 och då gick jag vid tre tillfällen, sprang jag inte milen då?
Ännu en gång, meningslös diskussion.
Jag har gjort milen på 50,30 och då gick jag vid tre tillfällen, sprang jag inte milen då?
Ännu en gång, meningslös diskussion.