Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur många kan springa en mil?
You need to log in to create posts and topics.

Jag känner mig missförstådd 🙁 *surar*

Ursprungligen höll jag bara med kalle om att om man ska klassificera folk som kan springa en mil så måste man ha definitioner på vad som är "springa en mil" och jag ändrade hans förslag från 70 min till 80 (tror ja

Det var nog jag, Denize! *räcker upp handen*

Kom på en annan sak som kanske också måste förklaras: Jag anser inte att man är sämre värd för att man springer långsammare. Jag pratade bara om den förmenta undersökningen som Ingmari frågade om från början och att man där borde ha nån form av tidsregel.

Enligt mig är alla vinnare som kommer ut genom dörren, istället för att fastna vid TV!

Men alla undersökningar måste ha definitioner för att bli användbara, och självklart blir alla som kommer på felsida av gränsen sura.

Men Christer. Varför måste man alltid definiera saker och ting i Din (och även andras) värld? Kan inte var och en bedöma vad som är "att springa en mil", vad reggningsbar träning är (tänker på svamplockartråden, där dilemmat var detsamma som här) och vad

Sylvia: Om man gör en statistisk undersökning måste man definiera saker o ting - statistik är matematik...
Och JAG ville inte göra nån statistik men då ingmari frågade så slog det mig - lite efter kalle att "hur har dom definierat" springa en mil"?

Och d

För att kunna springa utan drickapaus finns en lösning.
http://www.alibaba.com/product-gs/207332854/belly_wash_cap_drink_cap.html

Sylvia, nu kan jag inte hålla mig från en utvikning. Klart man måste definiera saker om man ska kunna diskutera på ett vettigt sätt. Om jag själv tycker att subtrahera två tal betyder att lägga ihop dessa medan alla andra tycker att det är att addera så b

Vad bra då, Christer. Då blev det lite mer klart iaf. 🙂

Jag reflekterade bara över Dina inlägg, där Du bl a skrev att någonstans, tidsmässigt, "måste" man dra en gräns för vad som ska kallas löpning i sammanhanget. Typ 1:20...

En ren reflektion bara,

Jag håller med Dig Mackan. Visst behövs definitioner, speciellt i, som Du säger, matte.

MEN, inte överallt i hela världen. Avsaknad av en definition av något gör inte att en diskussion blir ovettig på något sätt. Tvärtom säger jag, då flera olika tyckand