Quote from Funbeat user on 21 October 2008, 08:08Jag ska inte lämna tråden innan jag har svarat på din replik, Denna diskussion handlar inte om huruvida man kan kalla sig löpare eller inte, du va inne på det spåret med höjdhoppare innan och jag försökte då förklara för dig att denna tråd handlar om huru
Jag ska inte lämna tråden innan jag har svarat på din replik, Denna diskussion handlar inte om huruvida man kan kalla sig löpare eller inte, du va inne på det spåret med höjdhoppare innan och jag försökte då förklara för dig att denna tråd handlar om huru
Quote from Funbeat user on 21 October 2008, 09:04Definitionen av löpning har absolut ingenting med minimitid över en viss sträcka att göra.
Det finns flera fundamentala biomekaniska skillnader mellan att gå respektive att löpa/springa. En av de mer framträdande är att vid löpning utför benen pendelrör
Definitionen av löpning har absolut ingenting med minimitid över en viss sträcka att göra.
Det finns flera fundamentala biomekaniska skillnader mellan att gå respektive att löpa/springa. En av de mer framträdande är att vid löpning utför benen pendelrör
Quote from Funbeat user on 21 October 2008, 09:15Pierre Sahlin: Väl talat! (L)
Pierre Sahlin: Väl talat! (L)
Quote from Fredric Lagerström on 21 October 2008, 09:15Micke, jag håller helt med dej i def löpning/gång : Ingen markkontakt/markkontakt. Svårare än så är det inte.
Minns Ingo 81 med. Han sa att han fick stanna efter en bit för att slå en 7a. 08orna
förstod då inte vad han menade, minns jag.
Micke, jag håller helt med dej i def löpning/gång : Ingen markkontakt/markkontakt. Svårare än så är det inte.
Minns Ingo 81 med. Han sa att han fick stanna efter en bit för att slå en 7a. 08orna
förstod då inte vad han menade, minns jag.
Quote from Catharina Brattlin on 21 October 2008, 09:16Pierre, återigen snyggt skrivet! 🙂
Pierre, återigen snyggt skrivet! 🙂
Quote from Funbeat user on 21 October 2008, 10:34Håller med Pierre. Att springa är att ha båda fötterna i luften samtidigt, hur fort det går spelar väl inte så stor roll.
Men jag är tveksam till att 10% av den vuxna befolkningen klarar att springa en mil utan att paus. Kanske skulle gå att tvinga/locka
Håller med Pierre. Att springa är att ha båda fötterna i luften samtidigt, hur fort det går spelar väl inte så stor roll.
Men jag är tveksam till att 10% av den vuxna befolkningen klarar att springa en mil utan att paus. Kanske skulle gå att tvinga/locka
Quote from Funbeat user on 21 October 2008, 10:47Ånej...så jag som joggade 10km igår på 53:42 får inte räkna det som pb.....jag gick nämligen under 1 min och 42 sek vid 7km .....sicken otur !!!
Ånej...så jag som joggade 10km igår på 53:42 får inte räkna det som pb.....jag gick nämligen under 1 min och 42 sek vid 7km .....sicken otur !!!
Quote from Funbeat user on 21 October 2008, 11:23hmm. sitter o blir lite lätt irriterad här,
ochär glad att det finns många positiva
människor här på funbeat som sporrat mig,
tillsammans med mannen hemma.jag vet att tråden inte handlar om när man blir en löpare,
men det kan jag inte låta bli att kom
hmm. sitter o blir lite lätt irriterad här,
ochär glad att det finns många positiva
människor här på funbeat som sporrat mig,
tillsammans med mannen hemma.
jag vet att tråden inte handlar om när man blir en löpare,
men det kan jag inte låta bli att kom
Quote from Funbeat user on 21 October 2008, 11:40Pia, visst räknas din mil också. Att påstå annat är bara elitistiskt trams!!!
Pia, visst räknas din mil också. Att påstå annat är bara elitistiskt trams!!!
Quote from Funbeat user on 21 October 2008, 12:00Absolut att det räknas Pia.
När jag som svar till Christer skrev att jag ansåg att "mil med gångpauser" inte borde räknas in i definitionen, så var det enbart i sammanhanget om frågan om hur många som kan springa en mil, dvs. den ursprungliga frågan om p
Absolut att det räknas Pia.
När jag som svar till Christer skrev att jag ansåg att "mil med gångpauser" inte borde räknas in i definitionen, så var det enbart i sammanhanget om frågan om hur många som kan springa en mil, dvs. den ursprungliga frågan om p