Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur många kan springa en mil?
You need to log in to create posts and topics.

2 av 20 är 10% Sylvia 🙂

Men Christer. Bara för att inte DU kan springa en mil på 8-9 minuter per kilometer så innebär det ju inte att inte andra faktiskt kan det 🙂

(Jag visste själv inte att jag kunde springa i 8 min/km förrän jag började med Maffetone 😉 )

🙂

Jag och matte...ingen bra kombination. (H)

Men jag tänkte ett steg längre; på min arbetsplats (24 pers) och makens (20 pers) klarar fyra att springa milen. På min calculator blir det faktiskt 9%! 😀

Jag ska göra en undersökning på min skola i morgon så återkommer jag med min procentsats.

Låg, mellan eller högstadiet?

Högskola

(ser jag så ung ut ;-))

Det finns en inneboende komplikation i den här frågan.

Man kan förmodligen testa ett urval av befolkningen och komma fram till att en viss procent har tillräckligt god fysik för att springa en mil. Förr hade vi bra statistik på unga män här i landet gen

Micke: Du har en riktigt bra poäng i det du säger. Jag struntar i min lekmannamässiga undersökning imorgon.

Man kan väl springa runt i cirklar eller så men det måste finnas en gräns för hur långsamt man kan springa. Jag har också gjort 8min/km i svår terräng och på låååånga sträckor men då beror det på att jag går ibland...och då springer jag inte.

Jag är 60 å

Christer:

Intervallträning 1 mil räknas det då enligt ditt tänk?