Quote from Funbeat user on 20 October 2008, 22:16Faktum är att jag betvivlar att tio % av sveriges befolkning kan springa oavbrutet en mil.
Faktum är att jag betvivlar att tio % av sveriges befolkning kan springa oavbrutet en mil.
Quote from Funbeat user on 20 October 2008, 22:19Tror du inte det David, jag skulle tro att det är mer än 10%, men det är bara en gissning. Det är klart man får ju räkna bort gamla, barn, handikappade och de som av någon annan anledning inte kan springa, så du kan nog ha rätt i ditt antagande.
Tror du inte det David, jag skulle tro att det är mer än 10%, men det är bara en gissning. Det är klart man får ju räkna bort gamla, barn, handikappade och de som av någon annan anledning inte kan springa, så du kan nog ha rätt i ditt antagande.
Quote from Funbeat user on 20 October 2008, 22:23Jag hittade faktiskt ett inlägg i ämnet här på funbeat som Sylvia S har skrivit, men där handlar det om 5 km:
"Ang kortlöpare; vet Du inte om att endast 10% av svenska befolkningen kan springa 5 km i ett sträck?"
Kommer du ihåg var den uppgiften kommer
Jag hittade faktiskt ett inlägg i ämnet här på funbeat som Sylvia S har skrivit, men där handlar det om 5 km:
"Ang kortlöpare; vet Du inte om att endast 10% av svenska befolkningen kan springa 5 km i ett sträck?"
Kommer du ihåg var den uppgiften kommer
Quote from j sollerman on 20 October 2008, 22:24pierre - gränsen måste ju dras någonstans, och om de ska vara 10% som klarar milen så måste ju gränsen dras! Du klarar att springa 4km och sen går du 5km och springer sista km på tiden 1:40, klarar du att springa milen då?
pierre - gränsen måste ju dras någonstans, och om de ska vara 10% som klarar milen så måste ju gränsen dras! Du klarar att springa 4km och sen går du 5km och springer sista km på tiden 1:40, klarar du att springa milen då?
Quote from Catharina Brattlin on 20 October 2008, 22:25Ja, jag läste om det på jogg.se. Ska se om jag hittar tråden. Återkommer.
EDIT: Det gick snabbt att hitta det. Men ta tråden för vad den är...ej särskilt vetenskapligt underbyggd.:-)
http://www.jogg.se/?sida=forum&subid=1134&searchstr=5
Ja, jag läste om det på jogg.se. Ska se om jag hittar tråden. Återkommer.
EDIT: Det gick snabbt att hitta det. Men ta tråden för vad den är...ej särskilt vetenskapligt underbyggd.:-)
Quote from Elias Engqvist on 20 October 2008, 22:27Jag hittade det här - det svarar ju inte på Ingmaris fråga men handlar iaf om ämnet 🙂
Enligt läsarfrågan i senaste Runner´s World får vi följande svar på "Hur långt har du sprungit som längst?":
mindre än 10km 9%
10 - 21,1 37%
21,1 - 40km 19%
Maraton
Jag hittade det här - det svarar ju inte på Ingmaris fråga men handlar iaf om ämnet 🙂
Enligt läsarfrågan i senaste Runner´s World får vi följande svar på "Hur långt har du sprungit som längst?":
mindre än 10km 9%
10 - 21,1 37%
21,1 - 40km 19%
Maraton
Quote from Funbeat user on 20 October 2008, 22:29Kalle:
Jag håller med om att det blir svårt om man får ta paus eller inte. Jag kan nog faktiskt tycka att man inte ska ta paus för att det ska räknas, för då kan man ju springa 1km om dagen och räkna mellanrummet som paus och efter 10 dagar säga att man
Kalle:
Jag håller med om att det blir svårt om man får ta paus eller inte. Jag kan nog faktiskt tycka att man inte ska ta paus för att det ska räknas, för då kan man ju springa 1km om dagen och räkna mellanrummet som paus och efter 10 dagar säga att man
Quote from Funbeat user on 20 October 2008, 22:30"sen går du 5km"
Om du går, så springer du inte 😉
Av samma anledning skulle jag inte godkänna cykling eller rollerblades mm.
"sen går du 5km"
Om du går, så springer du inte 😉
Av samma anledning skulle jag inte godkänna cykling eller rollerblades mm.
Quote from Funbeat user on 20 October 2008, 22:31Jaa, spännande!
EDIT: Detta entusiastiska utrop var alltså riktat till Sylvia ovan. 🙂
Jaa, spännande!
EDIT: Detta entusiastiska utrop var alltså riktat till Sylvia ovan. 🙂
Quote from Funbeat user on 20 October 2008, 22:35Christer, det är ju precis det citatet jag skrev om i ett inlägg längre upp i den här diskussionen...
Och om det är den läsarundersökningen som är källan så kan man ju lugnt säga att resultaten har förvanskats en smula.
Christer, det är ju precis det citatet jag skrev om i ett inlägg längre upp i den här diskussionen...
Och om det är den läsarundersökningen som är källan så kan man ju lugnt säga att resultaten har förvanskats en smula.