Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur många kan springa en mil?
You need to log in to create posts and topics.

"Hur många kan springa en mil?"
Är det med eller utan paus?

Bullen: Ja, du och dina barn. Vad är det för roligt med det - förutom själva löpningen?

En smula OT här, men man hittar så mycket kul när man googlar lite planlöst en regnig måndagskväll:

"Medlemmar i Svenska Tamigelkottsföreningen som satt mätare på hjulen har mätt att en igelkott kan springa en mil på en enda natt i sitt hjul."

Visste in

Jag har gjort några försök att lära mig springa, men det går bara inte. Jag kan gå ganska långt i tempo 6 km/timma och jag kan gå på gympapass (typ F&S) på 1 timma men lära mig jogga går bara inte.
Ungarna? Ja sonen kanske, tjejerna har tyvär urdåligt flå

Ok det va OT men det va skitkul, jag skrattar så tårarna rinner.

Tråkigt att du inte lyckades förstå att 1 år var en överdrift. Vad jag menar att det måste finnas en gräns. Tex, som någon sa, är det tillåtet med paus. Och varför ska vi vara så jävligt svenskt gulliga och säga att alla kan springa? Är det verkligen att

Christer:

Du har rätt till din åsikt, jag håller inte med dig i det du säger men som sagt du har rätt att ha en egen åsikt i frågan.

Jag har iofs aldrig pratat om vad definitionen på en löpare är, bara om det räknas när man har sprungit en mil eller int

Jag är halvdansk! så jag räknas inte.

Du kanske kan springa en halv mil då, David?

Med en dåres envishet upprepar jag min ursprungsfråga: Någon som hört talas om denna undersökning och vet var den kommer ifrån?

Jag ser framför mig ett springtestet med domare a la gångtävlingar. Men istället kontrollerar de att man springer hela tiden. Med diskning efter underkända springsteg. Och det viktiga är att det *ser ut* som man springer 😀 Och sen slutar det alltid med e