Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ja absolut, det är ju inte alla gånger man har tid, inte ens på helgerna, att sätta av så många timmar för ett rejält långpass. Bättre då att komma ut och springa nånting än inte alls.

Peter, det är lugnt. Visst förstår jag andemeningen. Men när Du inte kan svara på min fråga blir jag ännu mer envis. Mtp Ditt "råd" lite högre upp i tråden. Att löppassen ska hållas under 45 min eller över 2 timmar. Inget däremellan...

"För övrigt håller

Var frågan? "Men det svarade inte på min fråga, om alla pass däremellan är meningslösa. Även ur en mara-eller ultralöpares synpunkter?"?

Svar: Nej

Peter, om man planerar ett pass är det väl klart att man måste räkna in tid för uppvärmning och nedvarvning, eller? Gör man inte det så är det så lätt att man hoppar över det på grund av tidsbrist.

Brukar inte Anders Szalkai lägga in i stort sett ett pas

Tack Peter! Det var det jag ville höra!

Då kan jag lugnt köra mina mittiemellantjafspass. 🙂

"För övrigt håller jag fullständigt med om att kvalitetspassen är bäst som korta riktigt tuffa sessioner"

Jag håller inte med faktiskt. Hur kan tex långa tröskelintervaller vara "korta och riktigt tuffa"?

Jag väljer att svara på den här även om jag inte

Sylvia, jag är liksom inte din coach... 🙂

Krsistina, det gör vi nog alla. Alltså kör dem så tuffa vi kan efter vår egen förmåga. 🙂

Men, som jag sa så kör man t ex 4x2000 i tröskeltempo så hamnar åtminstone jag över 45 min på ett sånt pass. Och säkert fler med mig. Enligt Peters snusförnuftiga

Nej Sylvia, alla gör inte det. 🙂

Sylvia, regler är till för att tänjas på.

Men (och nu vill jag veta hur du tänker) skulle du kunna tänka dej köra 8x2000m tröskelpass? Eller ens 6x2000m?