Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 16:11Nisse: Jag har en vindväst som dock är alldeles för stor. Den fyller sin funktion men pga storleken är den inte bekväm. Jag köpte den när jag precis börjat cykla och inte begrep att ju tightare mot kroppen det är desto bekvämare är det. Dock sköter min un
Nisse: Jag har en vindväst som dock är alldeles för stor. Den fyller sin funktion men pga storleken är den inte bekväm. Jag köpte den när jag precis börjat cykla och inte begrep att ju tightare mot kroppen det är desto bekvämare är det. Dock sköter min un
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 16:14Ja, det kan man tycka men deras fysioterapeuter ger dom frikort på tävlingar till att mer fritt välja klädsel.
Ja, det kan man tycka men deras fysioterapeuter ger dom frikort på tävlingar till att mer fritt välja klädsel.
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 16:21David: Men då föll ju ditt argument ganska snabbt där. Om det nu är så att de inte gör det: "Det finns skäl till att proffsen kör med arm&benvärmare till minst 20 +grader." 😉
Jag låter omständigheterna i övrigt avgöra vilka kläder jag har på mig eller i
David: Men då föll ju ditt argument ganska snabbt där. Om det nu är så att de inte gör det: "Det finns skäl till att proffsen kör med arm&benvärmare till minst 20 +grader." 😉
Jag låter omständigheterna i övrigt avgöra vilka kläder jag har på mig eller i
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 16:33Jag tror inte att vi behöver gå in i vilka detaljer som styr klädvalet på tävling.
Du kan cykla i kort-kort året runt för mig. Det är inte mina leder som tar stryk.
Jag tror inte att vi behöver gå in i vilka detaljer som styr klädvalet på tävling.
Du kan cykla i kort-kort året runt för mig. Det är inte mina leder som tar stryk.
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 16:51Jag kör som sagt i vad som lämpar sig för dagen. Jag har aldrig haft problem med knäna genom klädvalet (att man har skadat dem i andra sammanhang har inte med saken att göra :p), visserligen betyder ju inte det att jag inte kan få det. Mitt sunda förnuft
Jag kör som sagt i vad som lämpar sig för dagen. Jag har aldrig haft problem med knäna genom klädvalet (att man har skadat dem i andra sammanhang har inte med saken att göra :p), visserligen betyder ju inte det att jag inte kan få det. Mitt sunda förnuft
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 17:02Jag vet vad proffsen får för "riktlinjer" att förhålla sig till och de brukar vilja undvika ledbesvär så länge som möjligt.
Kombinationen avkylning, belastning, vibrationer, många timmar och smällar på lederna är med viss sannolikhet inget nyttigt i längd
Jag vet vad proffsen får för "riktlinjer" att förhålla sig till och de brukar vilja undvika ledbesvär så länge som möjligt.
Kombinationen avkylning, belastning, vibrationer, många timmar och smällar på lederna är med viss sannolikhet inget nyttigt i längd
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 17:12Proffsen har ju betydligt mer avkylning än en annan med tanke på deras snittfarter.
Proffsen har ju betydligt mer avkylning än en annan med tanke på deras snittfarter.
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 17:27Nja, de brukar inte hålla mer än drygt trettio i snitt på ett distanspass.
Fast de spenderar fler timmar på cykel än många cyklar mil per år.
De är väldigt beroende av sina "arbetsredskap".
Nja, de brukar inte hålla mer än drygt trettio i snitt på ett distanspass.
Fast de spenderar fler timmar på cykel än många cyklar mil per år.
De är väldigt beroende av sina "arbetsredskap".
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 20:33Hur känner man igen en "vättern-cyklist" ?
Jo, han cyklar i kortbyxor för tidigt på våren.
(lite senare brukar han klaga på problem med knäna...)Jag förstår varför man är lite lättare klädd på tävling, man vill ju känna sig snabb och smidig (V)
Att k
Hur känner man igen en "vättern-cyklist" ?
Jo, han cyklar i kortbyxor för tidigt på våren.
(lite senare brukar han klaga på problem med knäna...)
Jag förstår varför man är lite lättare klädd på tävling, man vill ju känna sig snabb och smidig (V)
Att k
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 21:23Om du sykler i 8 m/s (frisk bris) eller 30 km./timen i 10*c, er det som om kroppen utsettes for 0*c. ved 15* er det 7*c
Og det vil knen merke om de ikke er tildekket
Om du sykler i 8 m/s (frisk bris) eller 30 km./timen i 10*c, er det som om kroppen utsettes for 0*c. ved 15* er det 7*c
Og det vil knen merke om de ikke er tildekket