Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur många par cykelbyxor behöver …
You need to log in to create posts and topics.

N.P.N.G.: Går man enligt SMHI, och deras formel, så motsvarar 15 grader och 30 km/h (dvs 8 m/s) 13 grader. Inte så hemskt som 7 grader. Detta är bara räknat på fartvinden, motvind och motsvarande är inte med i uträkningen. Dessutom står det inte inom vilk

http://www.regnbyger.com/htmvindkjoling.php

http://www.skiinfo.no/Vindavkjoling-1630-no.jhtml

Min far brukar berätta om en bekant som fick inflammation i armbågarna: Orsak han körde bil i kortärmat. Luftkonditioneringen blåste sval luft över hans armbågar hela tiden.
Man ska se upp. Sedan är man olika känslig. Jag gillar att ha ett lager över hel

Stefan: Bit i det sura äpplet och köp en ny vindväst.

Äschdå. Man klarar sig bra utan cykelbyxor - iallafall om man som jag har så mycket gamla löpartajts liggande i olika längder och tjocklekar. Går finfint att cykla med också.

Klart min cyklar i kortbyxor så snart de bara går. Ingen vill ju ha ett par bleka rakade ben till vättern.. Bruna, nyrakade (helst vaxade) och insmorda med liniment är ett givet recept på en lyckad vätternrunda 😉

Håller med David, jag hatar när det är kallt om speciellt armarna.
Mina personliga gränser för kortbent ligger på 17-18gr. Ca 20gr för kortärmat. Beror kanske lite på vilken typ av pass man tänkt köra. Och arm och benvärmarna är ju som sagt lätta att ta a

Jag tycker Ni skall cykla i kortbxor så tidigt som möjligt, -det är macho.
Att ni kommer gå som John Wayne om några år, är bara manligt ; ) -ren bonus

Hoppas ni vinner vätterrundan.

Det verkar vara många som retar sig på när man går över till kortbent.

Sedan tycker jag personligen det är tråkigt med det elitistiska tänkandet som många uppvisar gång på gång (inte enbart i den här tråden) gentemot motionärer. Bara för att man vill cy

Jag går inte för vinst på vättern med ett pers vill man ju ha. Sätter en slant på att någon ur masgruppen vinner vättern 🙂