Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur många par cykelbyxor behöver …
You need to log in to create posts and topics.

Hur många klubbar känner du till som sysslar med tävlingscykling?
Intressant med tanke på att du säger att flertalet klubbar inte vill ha ungdomar.

Jag tävlar inte själv, har ingen lust. Jag är en motionerande gubbe.
Ni andra får gärna köra vättern, även jag har kört den ett antal gånger.

Vätternrundan är jätteviktig för svensk motionscykling vilket inte SCF eller liknande organisationer verkar ha f

David: Jag tänker inte nämna några namn på klubbar, då jag inte är representant för dessa. Jag har inga barn själv, däremot har jag pratat med flertalet föräldrar till ungdomar där de har velat få in sina barn i diverse olika klubbar. Där har de visserlig

Jag var intresserad av antalet eftersom du sedan hävdar "ett flertal".

Alla cykelklubbar jag känner till syssla med tävling.

Håller med dig Nisse till fullo. skillnaden mellan Funbeat och SCF är att eliten har bestämmande makt inom SCF, det kan retas enormt när merparten på Funbeat visa sig vara motionärer som inte bryr sig

Jag tycker att det verkar vara mest icke-medlemmar som har åsikter kring SCF. SCF styrs av UCI och RF.
Det är som om innehav av en bil per automatik ger ett inflytande i SBF och FIA.
Medlemmarna har ett demokratiskt inflytande i SCF.

Detta är visserligen en diskussion om byxor, men ....

Jag är ganska engagerad i en annan sport,. där satsas det mycket på bredd, motion, ungdomar men även elit ( världselit).

Dessa grupper kan samexistera i symbios. Alla grupperna är till nytta för vara

VÄtternrundan har bredd, från elit till tant agda som kör på 28 timmar.

Det gör det inom cykel också men det är trots allt medlemmarna som genomför aktiviteterna.

Bollox David: Måste man vara medlem i Sverige Demokraterna för att ha en åsikt om dem? Nix knappast. SCF är så odemokratisk som det bara kan vara. Fyllda med gubbar som är mer mån om varandras ryggar än sportens bästa. Det förvånar mig inte att du försvar