Quote from Funbeat user on 27 January 2009, 09:23> För att om man ligger på typ 50 min/milen är det troligen inte 5 mil/vecka kroppen behöver - eller klarar av.
Nu fattar jag ingenting. Att springa långsamt är väl ett utmärkt sätt att klara just högre volymer?! Träning är mycket mer än att bara pressa
> För att om man ligger på typ 50 min/milen är det troligen inte 5 mil/vecka kroppen behöver - eller klarar av.
Nu fattar jag ingenting. Att springa långsamt är väl ett utmärkt sätt att klara just högre volymer?! Träning är mycket mer än att bara pressa
Quote from Funbeat user on 27 January 2009, 09:41KitKat har inte definerat vad "bli bättre" innebär. Ska vi bara anta att det betyder "snabbare"? För mej som relativ nybörjare är "bli bättre" samma sak som "kunna springa längre distanser utan problem". Farten tar vi senare.
KitKat har inte definerat vad "bli bättre" innebär. Ska vi bara anta att det betyder "snabbare"? För mej som relativ nybörjare är "bli bättre" samma sak som "kunna springa längre distanser utan problem". Farten tar vi senare.
Quote from Funbeat user on 27 January 2009, 09:51FIRST som Sebbe hänvisar till är ju en ytterlighet och Maffe-träning som Fredrika kör en annan. Jag kan nog tycka att tre stentuffa pass i veckan är väl så jobbigt som fem pass, där bara ett är snabbhetspass. Så det är väl lite upp till KitKat hur hon vil
FIRST som Sebbe hänvisar till är ju en ytterlighet och Maffe-träning som Fredrika kör en annan. Jag kan nog tycka att tre stentuffa pass i veckan är väl så jobbigt som fem pass, där bara ett är snabbhetspass. Så det är väl lite upp till KitKat hur hon vil
Quote from Fredric Lagerström on 27 January 2009, 10:00Christer. Självklart kan Kitkat träna löpning mer än 3 ggr i veckan om hon vill.
Men betänk att den totala tiden är begränsad. Kan alltså finnas en risk att en
ung kvinna som Kitkat, som dessutom tränar på gym tappar lusten om hon
slaviskt ska följa ett t
Christer. Självklart kan Kitkat träna löpning mer än 3 ggr i veckan om hon vill.
Men betänk att den totala tiden är begränsad. Kan alltså finnas en risk att en
ung kvinna som Kitkat, som dessutom tränar på gym tappar lusten om hon
slaviskt ska följa ett t
Quote from Håkan Öhling on 27 January 2009, 12:09Jag förstår inte hur ni kan vara så bestämda på hur mycket man ska träna för att klara olika tider. En del personer springer 10km på 43 min i princip utan löpträning. Andra springer på 55 min med tre gånger i veckan.
Spring så du tycker att det är roligt
Jag förstår inte hur ni kan vara så bestämda på hur mycket man ska träna för att klara olika tider. En del personer springer 10km på 43 min i princip utan löpträning. Andra springer på 55 min med tre gånger i veckan.
Spring så du tycker att det är roligt
Quote from Funbeat user on 27 January 2009, 12:49Den största fördelen att träna enligt FIRST var för mig att jag fick ett exakt schema över veckan. Varje pass hade ett uttalat syfte. Intervaller, tempopas och långpass var uträknade efter mina föutsättnigar. Intervallfart och intervallvila likaså.
På ba
Den största fördelen att träna enligt FIRST var för mig att jag fick ett exakt schema över veckan. Varje pass hade ett uttalat syfte. Intervaller, tempopas och långpass var uträknade efter mina föutsättnigar. Intervallfart och intervallvila likaså.
På ba
Quote from Funbeat user on 27 January 2009, 22:41Nästa lopp lär bli vårtävlingen den 28 mars och då 18km (eller om det var 16km) Bättre för mig är bättre tid, alltså springa snabbare. Men jag tävlar för det mesta i 10km lopp eller mer.
Men alla pratar om återhämtning och skador, att man absolut inte ska
Nästa lopp lär bli vårtävlingen den 28 mars och då 18km (eller om det var 16km) Bättre för mig är bättre tid, alltså springa snabbare. Men jag tävlar för det mesta i 10km lopp eller mer.
Men alla pratar om återhämtning och skador, att man absolut inte ska
Quote from Funbeat user on 27 January 2009, 23:24Visst, du kan träna 6 dagar i veckan dock inte om du börjar från sofflocket. Men det verkar du inte göra. Ta gärna vilodagen innan ditt viktigaste eller tuffaste löppass för att det skall bli riktigt bra. Möjligen skulle jag minska på styrketräningen av b
Visst, du kan träna 6 dagar i veckan dock inte om du börjar från sofflocket. Men det verkar du inte göra. Ta gärna vilodagen innan ditt viktigaste eller tuffaste löppass för att det skall bli riktigt bra. Möjligen skulle jag minska på styrketräningen av b
Quote from Catharina Brattlin on 28 January 2009, 07:38KitKat, Du är bara 20 år gammal, och Din återhämtning är nog snabb. Du känner i kroppen när den inte är fullt återhämtad. Antingen pga för lite mat och/eller för lite vila.
Jag är nästan dubbelt så gammal som Du, och tränade som Du gör nu, fram till i no
KitKat, Du är bara 20 år gammal, och Din återhämtning är nog snabb. Du känner i kroppen när den inte är fullt återhämtad. Antingen pga för lite mat och/eller för lite vila.
Jag är nästan dubbelt så gammal som Du, och tränade som Du gör nu, fram till i no
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 08:27Tränar du 6 dagar i veckan låter allt annat än att vräka i dig mat dumt. Men tre löppass i veckan räcker långt om de är fokuserade. Om du tränar styrka o teknik i andra pass stör inte så mycket så länge du vilar o äter ordentligt.
(I din ålder tränade j
Tränar du 6 dagar i veckan låter allt annat än att vräka i dig mat dumt. Men tre löppass i veckan räcker långt om de är fokuserade. Om du tränar styrka o teknik i andra pass stör inte så mycket så länge du vilar o äter ordentligt.
(I din ålder tränade j