Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur många pass?
You need to log in to create posts and topics.

Sebastian, hur menar Du att GI-mat (alltså inte någon diet utan intag av kolhydrater med lågt glykemiskt index) skulle vara katastrof vid intervall-tempo-långpass? Det är ju samma mängd kollisar man äter som vid traditionell "husmanskost" men av fullkorns

Lite insulin gör susen på blodsockertopparna.

Jo stämmer nog bra det där med att man känner sin kropp bäst själv. Själv tänkte jag träna hårt nu inför Engelbrektshalvan men åt dåligt igår och förrgår och efter långpass kände jag mig helt spaghetti. Legat i sängen och försökt sova, man känner sig jätt

KitKat: Glykogen kommer inte bara från kolhydrater, utan även från fett och proteiner, om man nu kan uttrycka sig så.

Sylvia: Jag skrev väl inte att GI-mat i kombination med högintensiv träning är katastrof? Läs innantill:

"En GI-diet kan mycket väl gå

Sebastian, jo, jag läste innantill. Det jag frågade var varför Du anser att GI inte hör ihop med högintensiv träning. Simple as that. 🙂

GI är ingen diet. GI är, som Du vet, ett mått på hur hög insulinfrisättningen blir efter intag av kolhydrater. Att ä

Om du hade läst innantill så hade du inte behövt ställa frågan. En GI-diet går väl knappast ihop med högintensiv träning?

Jag skiljer klart och tydligt på GI-diet och GI-kosthållning (om du läser mina inlägg). Jag vet att man inte utesluter kolhydrater

Diabetiker!?

Förlåt att jag ställde frågan då! (#)

Sebastian, det finns inget som heter att man GI-dietar genom att man utesluter kolhydrater. Inga kolhydrater med så lågt glykemiskt index som möjligt?? Därför frågade jag. För jag ville se om Du, likväl många andra,

Det jag motsätter mig är GI-diet (eller GI-bantning) i samband med högintensiv träning. Jag anser inte att det går ihop. Det kan säkert vara svårt att få ihop GI-kosthållning med högintensiv träning, men med rätt planering så ska det väl gå. Förstår bara

Om Du med GI-bantning menar uteslutande av kolhydrater (vilket iofs är felaktigt begrepp) håller jag helt med Dig. Absolut. Men att GI och träning inte fungerar så bra, där är vi i så fall oense.

Jag äter GI-mat och tycker inte det är ett dugg svårt att