Quote from Catharina Brattlin on 29 January 2009, 15:08Sebastian, hur menar Du att GI-mat (alltså inte någon diet utan intag av kolhydrater med lågt glykemiskt index) skulle vara katastrof vid intervall-tempo-långpass? Det är ju samma mängd kollisar man äter som vid traditionell "husmanskost" men av fullkorns
Sebastian, hur menar Du att GI-mat (alltså inte någon diet utan intag av kolhydrater med lågt glykemiskt index) skulle vara katastrof vid intervall-tempo-långpass? Det är ju samma mängd kollisar man äter som vid traditionell "husmanskost" men av fullkorns
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 15:47Lite insulin gör susen på blodsockertopparna.
Lite insulin gör susen på blodsockertopparna.
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 16:15Jo stämmer nog bra det där med att man känner sin kropp bäst själv. Själv tänkte jag träna hårt nu inför Engelbrektshalvan men åt dåligt igår och förrgår och efter långpass kände jag mig helt spaghetti. Legat i sängen och försökt sova, man känner sig jätt
Jo stämmer nog bra det där med att man känner sin kropp bäst själv. Själv tänkte jag träna hårt nu inför Engelbrektshalvan men åt dåligt igår och förrgår och efter långpass kände jag mig helt spaghetti. Legat i sängen och försökt sova, man känner sig jätt
Quote from Funbeat user on 30 January 2009, 08:46KitKat: Glykogen kommer inte bara från kolhydrater, utan även från fett och proteiner, om man nu kan uttrycka sig så.
Sylvia: Jag skrev väl inte att GI-mat i kombination med högintensiv träning är katastrof? Läs innantill:
"En GI-diet kan mycket väl gå
KitKat: Glykogen kommer inte bara från kolhydrater, utan även från fett och proteiner, om man nu kan uttrycka sig så.
Sylvia: Jag skrev väl inte att GI-mat i kombination med högintensiv träning är katastrof? Läs innantill:
"En GI-diet kan mycket väl gå
Quote from Catharina Brattlin on 30 January 2009, 09:38Sebastian, jo, jag läste innantill. Det jag frågade var varför Du anser att GI inte hör ihop med högintensiv träning. Simple as that. 🙂
GI är ingen diet. GI är, som Du vet, ett mått på hur hög insulinfrisättningen blir efter intag av kolhydrater. Att ä
Sebastian, jo, jag läste innantill. Det jag frågade var varför Du anser att GI inte hör ihop med högintensiv träning. Simple as that. 🙂
GI är ingen diet. GI är, som Du vet, ett mått på hur hög insulinfrisättningen blir efter intag av kolhydrater. Att ä
Quote from Funbeat user on 30 January 2009, 11:19Om du hade läst innantill så hade du inte behövt ställa frågan. En GI-diet går väl knappast ihop med högintensiv träning?
Jag skiljer klart och tydligt på GI-diet och GI-kosthållning (om du läser mina inlägg). Jag vet att man inte utesluter kolhydrater
Om du hade läst innantill så hade du inte behövt ställa frågan. En GI-diet går väl knappast ihop med högintensiv träning?
Jag skiljer klart och tydligt på GI-diet och GI-kosthållning (om du läser mina inlägg). Jag vet att man inte utesluter kolhydrater
Quote from Funbeat user on 30 January 2009, 11:24Diabetiker!?
Diabetiker!?
Quote from Catharina Brattlin on 30 January 2009, 11:57Förlåt att jag ställde frågan då! (#)
Sebastian, det finns inget som heter att man GI-dietar genom att man utesluter kolhydrater. Inga kolhydrater med så lågt glykemiskt index som möjligt?? Därför frågade jag. För jag ville se om Du, likväl många andra,
Förlåt att jag ställde frågan då! (#)
Sebastian, det finns inget som heter att man GI-dietar genom att man utesluter kolhydrater. Inga kolhydrater med så lågt glykemiskt index som möjligt?? Därför frågade jag. För jag ville se om Du, likväl många andra,
Quote from Funbeat user on 30 January 2009, 13:22Det jag motsätter mig är GI-diet (eller GI-bantning) i samband med högintensiv träning. Jag anser inte att det går ihop. Det kan säkert vara svårt att få ihop GI-kosthållning med högintensiv träning, men med rätt planering så ska det väl gå. Förstår bara
Det jag motsätter mig är GI-diet (eller GI-bantning) i samband med högintensiv träning. Jag anser inte att det går ihop. Det kan säkert vara svårt att få ihop GI-kosthållning med högintensiv träning, men med rätt planering så ska det väl gå. Förstår bara
Quote from Catharina Brattlin on 30 January 2009, 13:32Om Du med GI-bantning menar uteslutande av kolhydrater (vilket iofs är felaktigt begrepp) håller jag helt med Dig. Absolut. Men att GI och träning inte fungerar så bra, där är vi i så fall oense.
Jag äter GI-mat och tycker inte det är ett dugg svårt att
Om Du med GI-bantning menar uteslutande av kolhydrater (vilket iofs är felaktigt begrepp) håller jag helt med Dig. Absolut. Men att GI och träning inte fungerar så bra, där är vi i så fall oense.
Jag äter GI-mat och tycker inte det är ett dugg svårt att