Quote from Lars Breström on 30 January 2009, 13:45Sylvia, du har alldeles rätt i att det går utmärkt att träna hårt och samtidigt ha en kosthållning med lågt GI, förutom målet direkt efter träning, då GI ska vara högt.
Men som Sebastian skriver finns det alldeles för många metoder och böcker som utger si
Sylvia, du har alldeles rätt i att det går utmärkt att träna hårt och samtidigt ha en kosthållning med lågt GI, förutom målet direkt efter träning, då GI ska vara högt.
Men som Sebastian skriver finns det alldeles för många metoder och böcker som utger si
Quote from Elias Engqvist on 30 January 2009, 13:46Den förste som pratar om "bantning" i den här tråden är Sebastian och den förste som pratar om "diet" är Jonas U.
Edit: "Rivstart" är tydligen ett begrepp som betyder nåt mer än att starta snabbt! Inget jag kände till!
Den förste som pratar om "bantning" i den här tråden är Sebastian och den förste som pratar om "diet" är Jonas U.
Edit: "Rivstart" är tydligen ett begrepp som betyder nåt mer än att starta snabbt! Inget jag kände till!
Quote from Catharina Brattlin on 30 January 2009, 14:09Daniel, och jag håller med Sebastian, om att den sk rivstarten är vansinnig ihop med hård träning. Vilket jag också har skrivit.
MEN, det jag vänder mig emot här, i det resonemanget, är att man kallar det GI. GI har ingenting med uteslutande av kolhydrat
Daniel, och jag håller med Sebastian, om att den sk rivstarten är vansinnig ihop med hård träning. Vilket jag också har skrivit.
MEN, det jag vänder mig emot här, i det resonemanget, är att man kallar det GI. GI har ingenting med uteslutande av kolhydrat
Quote from Funbeat user on 30 January 2009, 14:23Då är vi ganska överens! 🙂
Då är vi ganska överens! 🙂
Quote from Catharina Brattlin on 30 January 2009, 14:29Japp, det är vi. 🙂
Japp, det är vi. 🙂
Quote from Lars Breström on 30 January 2009, 14:55(t+) till er
(t-) till missvisande dieter.
(t+) till er
(t-) till missvisande dieter.
Quote from Elias Engqvist on 30 January 2009, 16:59GI = Glykemiskt Index.
GI = Glykemiskt Index.
Quote from Funbeat user on 30 January 2009, 17:12Tack för att du klargjorde det 🙂
Tack för att du klargjorde det 🙂
Quote from Funbeat user on 1 February 2009, 20:14Att träna 3-5 dagar i veckan är OK. Mår man bra och har kul av den träningsdosen varvat med mat och sömn är det väl ingen fara. Inläggen om GI får en ju bara ångest av om man kör med vanlig husmanskost.
Att träna 3-5 dagar i veckan är OK. Mår man bra och har kul av den träningsdosen varvat med mat och sömn är det väl ingen fara. Inläggen om GI får en ju bara ångest av om man kör med vanlig husmanskost.
Quote from Funbeat user on 4 February 2009, 20:28SVAR: Träna tre pass i veckan tycker jag verkar klokt som du ju är en nybörjare.
Får du inte ont eller liknande så kan du ju oxså lyssna till farbröderna i tråden tidigare å ta till dig det du finner gott. (Lukas 3:14)//Kjell.
SVAR: Träna tre pass i veckan tycker jag verkar klokt som du ju är en nybörjare.
Får du inte ont eller liknande så kan du ju oxså lyssna till farbröderna i tråden tidigare å ta till dig det du finner gott. (Lukas 3:14)//Kjell.