Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur många pass?
You need to log in to create posts and topics.

Sylvia, du har alldeles rätt i att det går utmärkt att träna hårt och samtidigt ha en kosthållning med lågt GI, förutom målet direkt efter träning, då GI ska vara högt.
Men som Sebastian skriver finns det alldeles för många metoder och böcker som utger si

Den förste som pratar om "bantning" i den här tråden är Sebastian och den förste som pratar om "diet" är Jonas U.

Edit: "Rivstart" är tydligen ett begrepp som betyder nåt mer än att starta snabbt! Inget jag kände till!

Daniel, och jag håller med Sebastian, om att den sk rivstarten är vansinnig ihop med hård träning. Vilket jag också har skrivit.

MEN, det jag vänder mig emot här, i det resonemanget, är att man kallar det GI. GI har ingenting med uteslutande av kolhydrat

Då är vi ganska överens! 🙂

Japp, det är vi. 🙂

(t+) till er

(t-) till missvisande dieter.

GI = Glykemiskt Index.

Tack för att du klargjorde det 🙂

Att träna 3-5 dagar i veckan är OK. Mår man bra och har kul av den träningsdosen varvat med mat och sömn är det väl ingen fara. Inläggen om GI får en ju bara ångest av om man kör med vanlig husmanskost.

SVAR: Träna tre pass i veckan tycker jag verkar klokt som du ju är en nybörjare.
Får du inte ont eller liknande så kan du ju oxså lyssna till farbröderna i tråden tidigare å ta till dig det du finner gott. (Lukas 3:14)//Kjell.