Quote from Funbeat user on 20 January 2011, 19:09Tack, bokmärker den.
Ja det var lite högre bredd på marathonlöpandet 2010 mot 2008 vilket ju är kul.53a blev det visst mot 38a som samma tid räckt till 2008 fast då var 2008 års Stockholm marathon som många får sina tider från typ dubbelt så varmt så n
Tack, bokmärker den.
Ja det var lite högre bredd på marathonlöpandet 2010 mot 2008 vilket ju är kul.
53a blev det visst mot 38a som samma tid räckt till 2008 fast då var 2008 års Stockholm marathon som många får sina tider från typ dubbelt så varmt så n
Quote from Funbeat user on 20 January 2011, 19:13Ja tyvär går det bara ett banlopp på 10000 i Närke per år och det är ju DM. Synd att inte fler arenatävlingar har med 10000 klass. Men är ju så pass många 10k lopp på landsväg att inte suget efter ytterligare banlopp på denna distans är tillräckligt stort
Ja tyvär går det bara ett banlopp på 10000 i Närke per år och det är ju DM. Synd att inte fler arenatävlingar har med 10000 klass. Men är ju så pass många 10k lopp på landsväg att inte suget efter ytterligare banlopp på denna distans är tillräckligt stort
Quote from Jonny Persson on 20 January 2011, 19:16Daniel: Ja det är rätt kul att se skillnaderna mellan åren. Jag var 36:a i Sverige just 2008 på precis över 2.40.
Daniel: Ja det är rätt kul att se skillnaderna mellan åren. Jag var 36:a i Sverige just 2008 på precis över 2.40.
Quote from Funbeat user on 20 January 2011, 19:54Lars!
5km terräng var bara något som gjordes under grispassen på försäsongen.
Annars är det mest styrketräning och sprint samt sprint/löputhållighet som tränas.Men en duktig 400m löpare är så pass löpstark att 45 min på milen är ganska behagligt joggte
Lars!
5km terräng var bara något som gjordes under grispassen på försäsongen.
Annars är det mest styrketräning och sprint samt sprint/löputhållighet som tränas.
Men en duktig 400m löpare är så pass löpstark att 45 min på milen är ganska behagligt joggte
Quote from Funbeat user on 20 January 2011, 20:59Jag får nog ändra min uppfattning om amerikanska 400m-löpare. Många av de yngre förmågorna verkar delta i en terränglöpningsäsong på hösten, och då blir det en hel del lopp på längre distanser.
Jag får nog ändra min uppfattning om amerikanska 400m-löpare. Många av de yngre förmågorna verkar delta i en terränglöpningsäsong på hösten, och då blir det en hel del lopp på längre distanser.
Quote from Funbeat user on 22 January 2011, 15:22Glöm inte kampsportarna! Jag tror nog att varenda manlig brottare och boxare i de lättare klasserna som når upp i nivån "med och konkurrerar om landslagsplatser" (plus några tyngre och några sämre och några från vadnudeandrakampsporternaheter) skulle klar
Glöm inte kampsportarna! Jag tror nog att varenda manlig brottare och boxare i de lättare klasserna som når upp i nivån "med och konkurrerar om landslagsplatser" (plus några tyngre och några sämre och några från vadnudeandrakampsporternaheter) skulle klar
Quote from Jonny Persson on 22 January 2011, 15:31Jag tvivlar starkt på att brottarna och boxarna klarar 35 minuter på milen.
Trots allt ska tider göras och inte gissas.
/Sir Mackan 😉
Jag tvivlar starkt på att brottarna och boxarna klarar 35 minuter på milen.
Trots allt ska tider göras och inte gissas.
/Sir Mackan 😉
Quote from Funbeat user on 22 January 2011, 15:39Jag har heller aldrig sett någon kampsportare varit i närheten av 35 minuter på en mil men jag har iofs bara sprungit 300+ löpartävlingar.
Jag kollade på resultatlistan från Midnattsloppet förra året. En rätt stor tävling kan man ju tycka. 6 löpare var un
Jag har heller aldrig sett någon kampsportare varit i närheten av 35 minuter på en mil men jag har iofs bara sprungit 300+ löpartävlingar.
Jag kollade på resultatlistan från Midnattsloppet förra året. En rätt stor tävling kan man ju tycka. 6 löpare var un
Quote from Jonny Persson on 22 January 2011, 15:46Ja just när det gäller fotbollsspelare så var det en allsvensk mittfältare som ställde upp i en tävling på 5 km i somras. Har för mig att det var Grabbhalvan i Norrköping och att tiden var ca 19.30.
Har dessutom själv sprungit lite samtidigt på Bosön som
Ja just när det gäller fotbollsspelare så var det en allsvensk mittfältare som ställde upp i en tävling på 5 km i somras. Har för mig att det var Grabbhalvan i Norrköping och att tiden var ca 19.30.
Har dessutom själv sprungit lite samtidigt på Bosön som
Quote from Funbeat user on 22 January 2011, 15:56Men det är nog itne allasom skulle komma under 35 minuter, som faktiskt springer millopp. Sylvesterloppet i Gbg var det 8 pers under 35. MIdnattslioppet Gbg, också 6. Premiärmilen var det dock 16.
Men hur många springer faktiskt under 35 min per år (ban
Men det är nog itne allasom skulle komma under 35 minuter, som faktiskt springer millopp. Sylvesterloppet i Gbg var det 8 pers under 35. MIdnattslioppet Gbg, också 6. Premiärmilen var det dock 16.
Men hur många springer faktiskt under 35 min per år (ban