Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Va faen...?? Har diskussionen nollställts och "börjat om"? Flera ovan ställer frågor som redan är besvarade på diskussionens första sida! 🙂

hehe, det har du helt rätt i !!!

Brukar vara så när folk inte orkar läsa början av tråden >.<

På tal om boxare som nämndes innan så hade ju hon boxaren Johanna Bohlin 2.52 på Stockholm Marathon 2009, vilket kanske kan jämställas med 35 min.

Sant Daniel men hon räknas ju som en friidrottare så man kan kanske säga att springer man milen på 35 minuter så verkar man kunna klara av de flesta i en boxningsring. 🙂

35 min på milen motsvarar snarare 2:40 på maran.

2:52:00 skulle jag säga motsvarar 37:15 eller liknande på milen.

En intressant fråga är hur många som gör löpmilen på under 35 minuter klarar roddmilen (concept2) på 35!
Om man gör det är man vass! Där skulle jag tro att skidåkarna ligger bra till medans löpgubbar inte löser uppgiften.

Hittade följande:
10km, damer
1. Johanna Bohlin, -90, Hässelby, 36:24

Hon har gjort strax över 35 på Midnattsloppet, men jag tycker inte riktigt att man kan klassificera henne som boxare i det här sammanhanget. Det är ju inte boxningsträningen som har gjort att hon springer så snabbt.

Men i så fall ska väll alla från olika sporter som springer milen på 35 min som friidrottare.
Man måste ju träna löpning för att kunna springa på under 35 min och tränar man löpning är man en friidrottare oavsett om om man främst tävlar i orientering elle