Quote from Funbeat user on 23 January 2011, 19:58Tycker egentligen det är en "tramsig" frågeställning och förstår egentligen inte syftet.
Menar man på bana som är garanterat säkert mått så finns statistik att framgå.
Trots allt så är det ju bara de som fysikt har sprungit sträckan under 35 som är att rä
Tycker egentligen det är en "tramsig" frågeställning och förstår egentligen inte syftet.
Menar man på bana som är garanterat säkert mått så finns statistik att framgå.
Trots allt så är det ju bara de som fysikt har sprungit sträckan under 35 som är att rä
Quote from Funbeat user on 23 January 2011, 20:12Men diskusionen handlar om att *spekulera* i hur många som skulle kunna, efter lite formtoppning. Om det är tramsigt att spekulera råder det delade meningar om.
Själv tycker jag det är en kul spekulation.
Någon från svenska handbollslandslaget som har f
Men diskusionen handlar om att *spekulera* i hur många som skulle kunna, efter lite formtoppning. Om det är tramsigt att spekulera råder det delade meningar om.
Själv tycker jag det är en kul spekulation.
Någon från svenska handbollslandslaget som har f
Quote from Funbeat user on 23 January 2011, 20:21Kul å höra att man är att räkna med:D
Kul å höra att man är att räkna med:D
Quote from Funbeat user on 23 January 2011, 20:55Jag har varit boxare i lätt viktklass (60kg) i ungdom och juniorelit. Visst vi sprang mycket, men aldrig för att prestera som löpare. Nån enstaka på denna nivå skulle klara 35min på 10k. Däremot skulle många springa sub 40min. Med toppning mot 10k ett hal
Jag har varit boxare i lätt viktklass (60kg) i ungdom och juniorelit. Visst vi sprang mycket, men aldrig för att prestera som löpare. Nån enstaka på denna nivå skulle klara 35min på 10k. Däremot skulle många springa sub 40min. Med toppning mot 10k ett hal
Quote from Funbeat user on 23 January 2011, 21:15to be honest for such a large country there should be many runners under 35mins and also you should have at least 5-10 people that are able to run under 30mins.
If you train smart and properly most people so get down to around 32mins.Many people run too
to be honest for such a large country there should be many runners under 35mins and also you should have at least 5-10 people that are able to run under 30mins.
If you train smart and properly most people so get down to around 32mins.
Many people run too
Quote from Funbeat user on 23 January 2011, 21:17Tungviktsvärldsmästaren Ingemar Johansson genomförde i alla fall ett marathon och han vägde en del. (t+)
Tungviktsvärldsmästaren Ingemar Johansson genomförde i alla fall ett marathon och han vägde en del. (t+)
Quote from Funbeat user on 23 January 2011, 22:23"Frågan kan ställas om till vilken mängd träning krävs för att springa milen under 35 min? Svar: en grundträning under oktober till mars på minst 10 mil per vecka. Eller? "
Ett snabbt svar på de 16 (inkl en tjej) som jag har bra koll på som gjorde det un
"Frågan kan ställas om till vilken mängd träning krävs för att springa milen under 35 min? Svar: en grundträning under oktober till mars på minst 10 mil per vecka. Eller? "
Ett snabbt svar på de 16 (inkl en tjej) som jag har bra koll på som gjorde det un
Quote from Funbeat user on 23 January 2011, 22:39Som vi har nämnt tidigare, så säger inte statistiken på bana allt, men under 2000-talet så här det sett ut så här (den har sällan sträckt sig hela vägen till 35:00):
2000: 100 upp till 34:57 + 4 kvinnor <35
2001: 84 upp till 34:58 + 5 kvinnor <35
2002: 8
Som vi har nämnt tidigare, så säger inte statistiken på bana allt, men under 2000-talet så här det sett ut så här (den har sällan sträckt sig hela vägen till 35:00):
2000: 100 upp till 34:57 + 4 kvinnor <35
2001: 84 upp till 34:58 + 5 kvinnor <35
2002: 8
Quote from Funbeat user on 23 January 2011, 23:57to run 35mins for the mile you would not need to run more than 50km, running 100km a week is a bit excess. if you were to aim for 32 or under then look at 80km or slightly more.
All depends on fitness and background I was running a pretty quick time off
to run 35mins for the mile you would not need to run more than 50km, running 100km a week is a bit excess. if you were to aim for 32 or under then look at 80km or slightly more.
All depends on fitness and background I was running a pretty quick time off
Quote from Funbeat user on 24 January 2011, 12:18Synd att Löparnas kväll ofta går samtidigt som vi kör vårt DM i Närke (ihop med värmland för att få lite mer konkurens). Nackdelen då bli att det blir rätt utdraget då det oftast är 3 heat men det såg ja att ni har i Stockholm med.
Även loppet i Närke ä
Synd att Löparnas kväll ofta går samtidigt som vi kör vårt DM i Närke (ihop med värmland för att få lite mer konkurens). Nackdelen då bli att det blir rätt utdraget då det oftast är 3 heat men det såg ja att ni har i Stockholm med.
Även loppet i Närke ä