Quote from Funbeat user on 22 January 2011, 23:2245 min kanske var att dra gränsen lite väl lågt även om det var sprinters vi talade om. Det jag egentligen ville mena var att jag tror att dom allra flesta 400m löpare är långt ifrån 35min på milen och så drog jag helt enkelt till med en tid. Nu var det d
45 min kanske var att dra gränsen lite väl lågt även om det var sprinters vi talade om. Det jag egentligen ville mena var att jag tror att dom allra flesta 400m löpare är långt ifrån 35min på milen och så drog jag helt enkelt till med en tid. Nu var det d
Quote from Funbeat user on 22 January 2011, 23:33En orienterare tränar löpning för att bli bättre på orientering, och boxare som springer gör det normalt för att bli bättre boxare. Löpningen är alltså medel snarare än mål.
Därför är det lite skillnad med någon som Johanna Bohlin som har en elitidrottsk
En orienterare tränar löpning för att bli bättre på orientering, och boxare som springer gör det normalt för att bli bättre boxare. Löpningen är alltså medel snarare än mål.
Därför är det lite skillnad med någon som Johanna Bohlin som har en elitidrottsk
Quote from Funbeat user on 22 January 2011, 23:42Ja och många boxare tränar ju löpning för att bli bättre boxare, men visst du har en poäng i det du skriver.
Tror inte det är omöjligt att Johanna började springa för att bli en bättre boxare men sedan upptäckte att hon hade tallang för det.
Ingo är j
Ja och många boxare tränar ju löpning för att bli bättre boxare, men visst du har en poäng i det du skriver.
Tror inte det är omöjligt att Johanna började springa för att bli en bättre boxare men sedan upptäckte att hon hade tallang för det.
Ingo är j
Quote from Funbeat user on 23 January 2011, 10:12"En orienterare tränar löpning för att bli bättre på orientering, och boxare som springer gör det normalt för att bli bättre boxare. Löpningen är alltså medel snarare än mål"
Löpning ingår i orientering. Det är liksom det man sysslar med hela tiden.
Sk
"En orienterare tränar löpning för att bli bättre på orientering, och boxare som springer gör det normalt för att bli bättre boxare. Löpningen är alltså medel snarare än mål"
Löpning ingår i orientering. Det är liksom det man sysslar med hela tiden.
Sk
Quote from Funbeat user on 23 January 2011, 11:17Jag har nog redan skrivit detta i ett tidigare inlägg men en damtid under 35 min på 10000 m så tillhör man toppskiktet i Sverige. Årsbästa 2010 på 10000 m för damer så är det bara 5 tider under 35 min.
Så exemplet tidigare med 36 på midnattsloppet är kan
Jag har nog redan skrivit detta i ett tidigare inlägg men en damtid under 35 min på 10000 m så tillhör man toppskiktet i Sverige. Årsbästa 2010 på 10000 m för damer så är det bara 5 tider under 35 min.
Så exemplet tidigare med 36 på midnattsloppet är kan
Quote from Funbeat user on 23 January 2011, 14:52Gör en bildsökning på "johanna bohlin", så blir det uppenbart att det inte är nån biffig boxarkropp det handlar om. Snarare har hon en mycket smal långdistanslöparkropp.
Gör en bildsökning på "johanna bohlin", så blir det uppenbart att det inte är nån biffig boxarkropp det handlar om. Snarare har hon en mycket smal långdistanslöparkropp.
Quote from Funbeat user on 23 January 2011, 16:57Frågan kan ställas om till vilken mängd träning krävs för att springa milen under 35 min? Svar: en grundträning under oktober till mars på minst 10 mil per vecka. Eller?
Frågan kan ställas om till vilken mängd träning krävs för att springa milen under 35 min? Svar: en grundträning under oktober till mars på minst 10 mil per vecka. Eller?
Quote from Funbeat user on 23 January 2011, 17:42Den frågan är ju helt omöjlig att svara på, tror att en övervägande majoritet av svenska befolkningen eller av de 20k som är anmälda till stockholm marathon (För att ta en grupp som ändå har en anledning att träna) inte skulle ha en chans att springa und
Den frågan är ju helt omöjlig att svara på, tror att en övervägande majoritet av svenska befolkningen eller av de 20k som är anmälda till stockholm marathon (För att ta en grupp som ändå har en anledning att träna) inte skulle ha en chans att springa und
Quote from Funbeat user on 23 January 2011, 18:12Håller helt med i repliken. Min fråga var retorisk: så lätt är det inte att komma under 35 min som många ovanstående tyckts tro.
Håller helt med i repliken. Min fråga var retorisk: så lätt är det inte att komma under 35 min som många ovanstående tyckts tro.
Quote from Funbeat user on 23 January 2011, 19:48Vem tror att det är lätt???
Vem tror att det är lätt???