Quote from Jonny Persson on 22 January 2011, 16:00Antingen ÄR man under 35 minuter eller så är man det inte. Allt annat är tro. Mer eller mindre underbyggd tro.
Antingen ÄR man under 35 minuter eller så är man det inte. Allt annat är tro. Mer eller mindre underbyggd tro.
Quote from Funbeat user on 22 January 2011, 16:0120 pers på midnattsloppet i sthlm förra året.
20 pers på midnattsloppet i sthlm förra året.
Quote from Funbeat user on 22 January 2011, 16:41Springer man milen under 35 min så vet man om det och tränar nog mycket för att upprätthålla detta (om man nu inte råkar heta Forrest Gump :)). M.a.o. så förekommer man med ganska stor sannolikhet i en resultatlista för något lopp under ett år.
Jag tror
Springer man milen under 35 min så vet man om det och tränar nog mycket för att upprätthålla detta (om man nu inte råkar heta Forrest Gump :)). M.a.o. så förekommer man med ganska stor sannolikhet i en resultatlista för något lopp under ett år.
Jag tror
Quote from Funbeat user on 22 January 2011, 16:51Lite märkligt, kanske, att det var 19st under 35 på Startmilen i fjol. Jämför man med antal löpare där och på Midnattsloppet så är det ju en tiopotens i antalet löpare.
Lite märkligt, kanske, att det var 19st under 35 på Startmilen i fjol. Jämför man med antal löpare där och på Midnattsloppet så är det ju en tiopotens i antalet löpare.
Quote from Funbeat user on 22 January 2011, 17:05Om man jämför andelen men i absoluta tal så är det ganska lika.
Det kanske bara finns 30-40 st i Sverige med kapacitet under 35 min?
Om man jämför andelen men i absoluta tal så är det ganska lika.
Det kanske bara finns 30-40 st i Sverige med kapacitet under 35 min?
Quote from Funbeat user on 22 January 2011, 18:12På Karlstad stadslopp gick 37 st in under 35 min, fast en del var ifrån Norska klubbar (typ 10 st). Så att det inte finns fler än 30-40 är inte troligt. Dessutom finns många som satsar på längre och kortare lopp, från 800m till marathon eller triathlon,
På Karlstad stadslopp gick 37 st in under 35 min, fast en del var ifrån Norska klubbar (typ 10 st). Så att det inte finns fler än 30-40 är inte troligt. Dessutom finns många som satsar på längre och kortare lopp, från 800m till marathon eller triathlon,
Quote from Funbeat user on 22 January 2011, 18:25I närke och närliggande områden finns det en herrans massa bra löpare och därför är det så många bra resultat i just startmilen.
I närke och närliggande områden finns det en herrans massa bra löpare och därför är det så många bra resultat i just startmilen.
Quote from Funbeat user on 22 January 2011, 19:0535-40 kanske var lite lågt räknat.
Vi får väl fastställa några förutsättningar, t.ex. bara räkna med de som har ett resultat på 10 km och inte de som skulle kunna om....
Sedan finns det förstås många elitlöpare som tävlar på längre distanser.Tittar man
35-40 kanske var lite lågt räknat.
Vi får väl fastställa några förutsättningar, t.ex. bara räkna med de som har ett resultat på 10 km och inte de som skulle kunna om....
Sedan finns det förstås många elitlöpare som tävlar på längre distanser.
Tittar man
Quote from Funbeat user on 22 January 2011, 19:17En annat sätt att få en uppfattning. Springer man milen på 35 minuter är väntevärdet på Göteborgsvarvet 1:18. Förra året kom 64 löpare under 1.18 på det loppet. Räknar man 1:19 blir siffran 84 löpare.
Då är ju många utlänningar. Jag vet att en massa idrot
En annat sätt att få en uppfattning. Springer man milen på 35 minuter är väntevärdet på Göteborgsvarvet 1:18. Förra året kom 64 löpare under 1.18 på det loppet. Räknar man 1:19 blir siffran 84 löpare.
Då är ju många utlänningar. Jag vet att en massa idrot
Quote from Funbeat user on 22 January 2011, 19:34"Hur många svenska medborgare (kvinns resp mäns) skulle klara att springa under 35 minuter på 1 mil? Vi kan säga att fårhållanden är perfekta, och vi ger deltagarna 2månader på sig för formtoppning."
Lyder förutsättningarna från första inlägget.
Men vis
"Hur många svenska medborgare (kvinns resp mäns) skulle klara att springa under 35 minuter på 1 mil? Vi kan säga att fårhållanden är perfekta, och vi ger deltagarna 2månader på sig för formtoppning."
Lyder förutsättningarna från första inlägget.
Men vis