Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har förbättrat mig stadigt sen jag fyllde 35 år.

32 minuter blir svårt att nå, men 35 minuter på milen kanske? (t+)

Edit: Och att döma av mina jämnåriga vänner som sportat sedan tonåren, så tror jag liksom Marcus att det är mycket en fråga om motiva

http://www.dn.se/sport/ferry-trea-pa-10-000-meter

Vilket betyder att en himla massa duktiga skidåkare borde klara sub 35.

Jag har fått några nya kompisar. Amfibiesoldater, kustjägare, det finns en del sub35 där. Ska se om jag kan tvinga ut nån till Hässelby...

Men Frida, det vet du väl att alla gör milen under 35 i lumpen? Vissa gör tom under 30. Jag har faktiskt även hört talas om såna som gjorde under 20. Och kustjägare är säkert ännu hårdare så de borde väl ligga på en kvart ungefär. Typ.

Grymt spännande! Frida har nu chansen att se om det är myt eller verklighet med de fantastiska miltiderna folk gör i lumpen 🙂

På min tid var det många elitsatsande orienterare/skidlöpare/löpare som togs ut till jägartjänst i värnplikten. Dessa gjorde säkert sub 35 på milen. Nu när vi inte har värnplikt vet jag inte om det stämmer längre.

Patrick har rätt.
Vissa förband förr antog gärna idrottsintresserade helst.

Om ej 10K så blev jag av en överfurir gratulerad till tangerat svenskt rekord på 100 meter 1959 - 10.2.
Han blev något arg när jag påstod att hans tidtagning nog ej var tillfö

Vi skulle klara 3km i Lilljanskogen på 13 minuter och det var en ganska kuperad bana. Annars hade vi hästar som skötte travandet.

Jo LillJan är rätt backig, för mkt för hästarna? och vad gjorde hästarna på milen?

Vi hade ingen GPS så jag har ingen koll på vad kusarna gjorde på milen. Däremot så hade min favorithäst spöat quarterhästar på Täby. "Han" behövde ingen kickstart.