Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 18:42Jag har förbättrat mig stadigt sen jag fyllde 35 år.
32 minuter blir svårt att nå, men 35 minuter på milen kanske? (t+)
Edit: Och att döma av mina jämnåriga vänner som sportat sedan tonåren, så tror jag liksom Marcus att det är mycket en fråga om motiva
Jag har förbättrat mig stadigt sen jag fyllde 35 år.
32 minuter blir svårt att nå, men 35 minuter på milen kanske? (t+)
Edit: Och att döma av mina jämnåriga vänner som sportat sedan tonåren, så tror jag liksom Marcus att det är mycket en fråga om motiva
Quote from Funbeat user on 2 September 2011, 18:11http://www.dn.se/sport/ferry-trea-pa-10-000-meter
Vilket betyder att en himla massa duktiga skidåkare borde klara sub 35.
http://www.dn.se/sport/ferry-trea-pa-10-000-meter
Vilket betyder att en himla massa duktiga skidåkare borde klara sub 35.
Quote from Funbeat user on 15 September 2011, 16:55Jag har fått några nya kompisar. Amfibiesoldater, kustjägare, det finns en del sub35 där. Ska se om jag kan tvinga ut nån till Hässelby...
Jag har fått några nya kompisar. Amfibiesoldater, kustjägare, det finns en del sub35 där. Ska se om jag kan tvinga ut nån till Hässelby...
Quote from Funbeat user on 15 September 2011, 17:23Men Frida, det vet du väl att alla gör milen under 35 i lumpen? Vissa gör tom under 30. Jag har faktiskt även hört talas om såna som gjorde under 20. Och kustjägare är säkert ännu hårdare så de borde väl ligga på en kvart ungefär. Typ.
Men Frida, det vet du väl att alla gör milen under 35 i lumpen? Vissa gör tom under 30. Jag har faktiskt även hört talas om såna som gjorde under 20. Och kustjägare är säkert ännu hårdare så de borde väl ligga på en kvart ungefär. Typ.
Quote from Funbeat user on 15 September 2011, 18:05Grymt spännande! Frida har nu chansen att se om det är myt eller verklighet med de fantastiska miltiderna folk gör i lumpen 🙂
Grymt spännande! Frida har nu chansen att se om det är myt eller verklighet med de fantastiska miltiderna folk gör i lumpen 🙂
Quote from Funbeat user on 16 September 2011, 06:02På min tid var det många elitsatsande orienterare/skidlöpare/löpare som togs ut till jägartjänst i värnplikten. Dessa gjorde säkert sub 35 på milen. Nu när vi inte har värnplikt vet jag inte om det stämmer längre.
På min tid var det många elitsatsande orienterare/skidlöpare/löpare som togs ut till jägartjänst i värnplikten. Dessa gjorde säkert sub 35 på milen. Nu när vi inte har värnplikt vet jag inte om det stämmer längre.
Quote from Funbeat user on 16 September 2011, 07:01Patrick har rätt.
Vissa förband förr antog gärna idrottsintresserade helst.Om ej 10K så blev jag av en överfurir gratulerad till tangerat svenskt rekord på 100 meter 1959 - 10.2.
Han blev något arg när jag påstod att hans tidtagning nog ej var tillfö
Patrick har rätt.
Vissa förband förr antog gärna idrottsintresserade helst.
Om ej 10K så blev jag av en överfurir gratulerad till tangerat svenskt rekord på 100 meter 1959 - 10.2.
Han blev något arg när jag påstod att hans tidtagning nog ej var tillfö
Quote from Funbeat user on 16 September 2011, 07:04Vi skulle klara 3km i Lilljanskogen på 13 minuter och det var en ganska kuperad bana. Annars hade vi hästar som skötte travandet.
Vi skulle klara 3km i Lilljanskogen på 13 minuter och det var en ganska kuperad bana. Annars hade vi hästar som skötte travandet.
Quote from Funbeat user on 16 September 2011, 07:32Jo LillJan är rätt backig, för mkt för hästarna? och vad gjorde hästarna på milen?
Jo LillJan är rätt backig, för mkt för hästarna? och vad gjorde hästarna på milen?
Quote from Funbeat user on 16 September 2011, 07:58Vi hade ingen GPS så jag har ingen koll på vad kusarna gjorde på milen. Däremot så hade min favorithäst spöat quarterhästar på Täby. "Han" behövde ingen kickstart.
Vi hade ingen GPS så jag har ingen koll på vad kusarna gjorde på milen. Däremot så hade min favorithäst spöat quarterhästar på Täby. "Han" behövde ingen kickstart.