Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur många timmar sover ni?
You need to log in to create posts and topics.

Jag tränar i genomsnitt 5.5h/vecka summerat över de senaste åren. Mest cykling, löpning, styrka. Jag sover ungefär 7.5h per natt men undrar om det är för lite då jag inte har den utväxlingen jag förväntar mig. Hur många timmar sover ni? Jag ska sikta på a

Jag vet att man säger att det är dåligt för ALLA att sova mindre än åtta timmar, men så kan det helt enkelt inte vara, eller så är JAG unik (och det har jag ännu mer svårt att tro på!)?

Sover jag åtta timmar eller mer så är jag helt seg resten av dagen.

Det är nog en hel vetenskap. Det gäller att ha effektiv sömn tydligen. Den som sover 7 timmar kanske är exakt lika utvilad som den som sover 9 timmar.

Själv sover jag runt 8 timmar. Mindre på sommaren och lite mer på vintern.

Jag försöker snitta 9 timmar/natt.

Jag kan fungera (inklusive träning) med så lite som 6 timmars sömn, dock måste den vara under vissa specifika timmar på natten. Sitter jag uppe till 6 och sover till 12 så är jag körd för den dagen, oavsett om jag så sk

(...det är svårt att komma i säng "i tid" när klockan ringer 04:30 och man ska vara på jobbet 06:00, alltså sover jag ungefär 5 timmar varannan vecka och 7 varannan då jag jobbar 14-22 istället för 06-14)

8,5h. Har fria arbetstider och ger kroppen den sömn den efterfrågar. I säng 22.30 och upp kl. 7 är ganska vanligt. Tränar 1h/dag ungefär.

Det finns inget som är bättre för min kropp än att sova 10h för min återhämtning i alla fall. Helst i säng innan 22:30.

Innan jag fick barn var 7 - 7½ timme lagom för mig. Kanske det blev 8 nån gång om jag tränade hårt. Nu skulle jag vara överlycklig om jag fick 6 timmar i sträck.

Jag har under barnåren haft extremt upphackad sömn men nu är det mycket bättre och jag kan få mer timmar om jag bara kommer i säng lite tidigare.
Men jag undrar också över om ni ser någon korrelation mellan för lite sömn och träning? Eller mer sömn ger b

7,82441