Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur många timmar sover ni?
You need to log in to create posts and topics.

4-6 h per natt och 15-30 min på dagen varannan dag

6-7timmar med 1-3 timmars träning per dag

Jösses så kvällströtta ni verkar vara. För mig är det stört omöjligt att sova innan 24-01 oavsett hur trött jag varit under dagen. Vanligen sover jag nog mellan 6 och 7 timmar per natt och känner ofta att det skulle behövas mer men har svårt att få till d

Sju timmar ostörd sömn räcker för mig. Med skrutten hemma blir det dock 1-2 avbrott varje natt. Försöker ligga på 7-8 timmar för det mesta.

Någon natt med sämre sömn påverkar inte så mycket, men om jag under längre tid ligger efter i sömn påverkas presta

6 timmar räcker för mig om jag inte vaknar mer än 1-2 ggr och somnar om snabbt på den tiden. 5 timmar, då börjar jag känna mig trött. Sover i regel mellan 00 och 06.

Våran katt Flaming Star ..även kallad Flamman vill att jag ska upp å hoppa ca 03.55 varje morgon.. Ligger jag på rygg så lägger hon sig på min mage å så kör hon sina klor i mina händer som jag har som försvar av halspulsådern å liknande kroppsdelar. När h

Innan jag fick barn sov jag helst 9 timmar, kunde sova 10 timmar på helgen och tyckte jag mådde bra av det. Nu ligger jag i sängen mellan 6-8 timmar och är glad om det bara blir nåt avbrott under natten. Klarar mig helt ok på 7 timmar med 1-3 "snälla" avb

Just nu är jag inne i ett 6-tim sömn svep, vilket är för lite för mig. 7-8 tim brukar vara det optimala.

Jag lägger mig (oftast) runt 23:00, ligger och läser en liten stund och sover sen gott mellan 23:30 och 05:30 när jag jobbar. Vaknar ytterst sällan mitt i nätterna.

På helgerna sover jag lite mer. Jag kan t o m drämma till med en middagslur. 😉

Tänk om man kunde få känna lyxen av att sova 7-8 h i sträck - det vore nåt det! Men närå, jag får vara nöjd om jag får mig 6 h ostörd sömn (vilket typ aldrig händer eftersom man har SM-guld-vinnaren i snurrning bredvid sig)... Jag klarar mig genom dagarna