Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur mycket snittar ni?
You need to log in to create posts and topics.

Du får köra på en tyngre växel.

Nina: Känner igen det där. Jag tror att man har liksom en inneboende hastighet i benen. Det krävs nog mer muskelstyrka för att bli snabbare. Jag kan för mitt liv inte snitta mer än 24,5 (medellånga distanser med blandad terräng) hur mycket benen än trampa

Varför tar det stopp? Det blir tyngre och gör ondare men det hör liksom till. 🙂

Ljuvliga backintervaller råder väl bot på det. Har jag hört...

Kör man regelbundet så har jag märkt att snittet höjs lite undan för undan. Jag har inte tränat några speciella moment eller så. Däremot så var jag fullständigt otränad när jag började cykla för ett år sedan.

Fredrik o Andrew: Tja, ja, en topp-prestation för mig går ju inte att jämföra med nån annans. 🙂 Men jag försöker öva backar, morrar o trampar på av bara he***te så jag blir alldeles blå, andas lite på backkrönet, o sen full fart neråt igen. Vila kan man

Det spelar ingen roll hur mycket jag trampar. Benen orkar inte hålla högt tempo. Och så fort jag känner att idag kommer jag upp en km till så kan man ge sig fan på att man hamnar bland bilar och man måste sakta in. Där rök snittet. jag är så besatt av sni

Sluta fokusera på snittet då. Fokusera på topphastigheten istället. Prova att cykla fortare uppför backen du redan cyklat uppför tusen gånger. Osv.

Blir du snabbare uppför, blir du mycket snabbare på platten, å ditt snitt ökar.

Nina - nu gör du det klassiska felet att jämföra dig med vissa andra.
Vi börjar alla från olika nivåer och tids nog när våra muskler vant sig att cykla långt och länge så kan vi alla snitta 30 km/h, men det sker inte på en natt.

Tack Ari! Det är ju en tröst. Om du har rätt så finns det ju hopp även för mig. Vätternrundan känns ju rätt hopplös just nu. Planen var ju att ta mig runt tillräckligt snabbt för att slippa ta in på hotell emellan....