Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur mycket snittar ni?
You need to log in to create posts and topics.

Det spelar ingen roll hur mycket jag trampar,benen orkar inte hålla ett högt tempo....

K.B: Ärligt nu, Kör du med hög/bra kadens så är det inte benen som ger efter först, utan hjärta, lungor =kondition.

Hmm... Jag tycker nog att jag har hyfsat hög kadens. Vet ju inte hur jag ska räkna men det känns så. Jag får försöka tänka på vad det är som sätter stopp nästa gång jag är ute och cyklar.
Jag har säkert helt fel teknik oxå, men det får jag väl leva med.

Jag har som nybörjare fram till nu koncentrerat mig på att cykla längre under passen...sen får det ta den tid det tar. Nu cyklar jag 3ggr 40km i veckan. Det känns lagom inför mitt mål som är bjäre runt (80km) om 2 veckor. Fast nu har jag skaffat cykeldat

Snittfarten varierar såklart väldigt mycket beroende på vindar och kupering, det är intensiteten som räknas. Hamnar oftast på 32-35 på mina solorundor i distansfart. Kör nästan alltid solo, de gånger jag har sällskap brukar det gå långsammare men då ligge

Frågan är lite konstig. Jag håller oftast 30-32 km/h. Hur snabbt jag kan cykla vet jag inte utan det där är den hastighet jag väljer att cykla i (solo).
Jag kan utan vidare prestera under samma tid med en medelpuls som är 10-15 slag/min högre. Då skulle d

Har en sväng som är 61 km start o stopp från samma ställe Dagens snitt blev 29,45 km/h Har inte trampat så länge Köpte mej en Nishiki nånting carbon har den Jobbar med att få upp cadensen men det är en lång o jobbig uppför som bromar plus att astman gör s

Jag snittade strax över 35 km/h när jag körde Sövde HIM. Alltså 90km. Sövdebanan är lite upp och ner men jag vet inget om antalet höjdmeter. Idag körde jag 137 km och snittade 33 km/h. Sista två milen var jag totalslut så det var lite dåligt disponerat. D

Kan alla verkligen snitta 30 km/h i ensamt majestät? Även tjejer/medelålders nybörjare/tanter etc? Jag cyklar för tredje året nu, inte särskilt regelbundet men att hålla 30 i snitt i flera mil känns som en utopi. Som mest snittar jag 25-26 och då sliter j

Faktiskt skönt att höra att man inte är ensam om att vara en långsam gnu. (H)

Kör i 31 tills benen säger ifrån. vila ordentligt kanske 10 min.Gör om 31 tills benen osv, osv. Kolla om du kan sänka viloperioden gör det isåfall. Vid varje pass undvik att cykla under 31 (dvs efter uppvärmningen). Då vänjer du kroppen så småningom att d